Trasigt internet. Com hem, gå hem, vill inte ha dig mer!

Men typiskt va? När jag kommer igång med bloggandet så börjar internet tjorva igen! :) det har gjort såhär nu ett tag, vissa dagar funkar inte nätet bara. Irriterande som fasen... Men jag ids inte ringa com hem. För då måste jag börja agera tekniker och krypa omkring i dammet bakom soffan och kolla kablar och skit trots att jag vet att det inte är felet. Alltså hur har com hem lyckats få igenom det konceptet? 1. Kontakta oss och skriv kontrakt. 2. Betala hutlösa summor. 3. Bind dig till dom för att garantera att du får behålla det "otroligt fina priset". 4. Få hem reklam om ett bättre erbjudande en vecka senare. 5. Com hem skickar modem och skit till posten. Där du själv får hämta hem det. 6. Koppla själv ihop allt och försök komma igång med surfandet. 7. När det inte fungerar använd din mobil och betala för ett samtal till comhem. 8. Telefonkö. 9. Telefonkö. Hoppas på att inte kopplas bort. 10. Gör en felanmälan. 11. En telefonist talar då om för dig hur du KANSKE själv kan laga felet. 12. Detta fungerar aldrig men du måste gå igenom alla omständiga kontroller och checkar. 13. Du får vänta några dagar så skickar dom hem en tekniker... Va? Nog är man bra dum i skallen som har med på sånna premisser. Alltså sjukt jobbigt att fixa felet. Hur tror dom att jag ska ha tid med allt det? Jag har småbarn! Nä, lite jobbigt att blogga med telefonen. Natta alla! Trött som fasen efter en dag helt utan vila. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0