Imorgon göteborg

Våran semester har varit galet bra! :) solat, badat, gått på stan, käkat god mat, jag har käkat goda sallader (nä nu är jag less, graviddallret ska väck!), å nu har vi också bränt oss lite grand i solen! :) men det hör till när norrlänningarna är i sydligare breddgrader! ;) idag blir sista dagen i solen på stranden, fast... Okejjagåtenmjukglassigår, så jag ska powerwalka till Varbergs fästning och tillbaka till våran strandplätt. :) Måste smörja in mig med spf 90 också med tanke på min rygg som inte mår så bra, :) Ett under att rumpan klarat sig! :) På tal om fästning så kom jag på. I förrgår när vi stod på parkeringen och skulle packa in i bilen så ser jag nått i Elise huvud... MY GOD, PATRIK!!! Elise hade en fästing mitt på huvudet! Jag grep tag i ungens skalle så hon nästan hängde i luften, å hon skrek naturligtvis som en stucken gris medans Patrik ryckte lös den vidriga parasiten. Ja, jag erkänner att jag hade kunnat hantera det lite smidigare men jag fick bara panik! Hehe, sen skulle jag tvinga iväg Patrik till ett apotek och köpa lopphalsband och motgift för borrelia. Tjatade länge om detta men Patrik hävdade att det var onödigt. Pyttsan! Nåja, än är hon symptomfri... Än så länge... ;) På tal om min tålmodige man så var han fantastisk igår, och det belönades naturligtvis. Han sprang runt med mig på stan och hjälpte mig att hitta en ny bikini. Han sprang utan att säga ett knyst och hämtade miljoner olika modeller och storlekar! :) Å när vi var klar så trodde jag att han skulle rusa fortast möjligt till cykeln så vi kunde åka tillbaka. Men inte! Utanför ser han Esprit skylten och säger: "Men behövde inte du nya shorts?" Jag tappar hakan så hårt så jag spräcker en gatusten. Ja, så vi gick in och jag fick jättefina shorts som passar perfekt! Idag blir sista dagen i solen som sagt. Imorgonbitti åker vi till göteborg över dagen och sedan vidare till örebro. Å då är hemresan alltså startad. Nu en kopp kaffe till och sen stranden. Först väcka pappa! :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är så kul att få lite läges rapporter från er... NJUT <3 <3 <3

2010-07-21 @ 08:24:23
Postat av: Linda å Ellen

Vilken skön semester ni verkar ha,ni har prickat in rätt väder!!

Jag hade oxå blivit lika fästingskärrad som dig!!!

Ha det fortsatt lika bra(men utan äckliga djur)!!

2010-07-21 @ 08:33:36
Postat av: Jessie

Gud va skönt ni verkar ha det.. Passa på å mys å slå sen en pling när ni är tillbaka på rätt sida om polcirkeln.. sambo har hunnit säga ett gäng gånger att vi ska gå å ta en kaffe hos er..



kram kram

2010-07-21 @ 09:49:57
URL: http://yessys.bloggplatsen.se
Postat av: Hedvig Wannhagen

Hallå! :) Hittade precis din blogg, snygg blogoutfit! :) Ska bara säga att det var jättekul att ni kom och hälsade på :)

Kramar Hedvig

2010-07-21 @ 14:45:16
URL: http://hedvigwannhagen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0