Ska försöka täcka in en massa onödig info i detta inlägg.

Så jag spaltar det på ett lite udda vis...

Gjort/Hänt på morgonen:

- Vaknar och upptäcker att Patrik sovit på soffan.
- Vaknar en halvtimma senare av att Elise sparkar mig över munnen. (Som jag skrev till Sanna så blir man så arg så man vill bara putta ner ungen på golvet, men såklart. Så gör man ju inte det. Fast usch vad gärna man själv vill bete sig som en artonmånaders och hämnas ibland!)
-Försover oss och får stressa på morgonen.
-Åker och handlar och inser att jag fpr soppatorsk vilkn sekund som hellst. Fy fasen vad tråkigt det är å tanka.
-Kommer hem och MÅSTE få igång lite städ. Får gjort en del faktiskt.
-Käkar fruktsallad och toppar med glass. Hähää!! Det börjar ju bra med frukten men sen så addar man den jäkla glassen... Äsch... Snart är det slut med det så jag får väl passa på medan jag kan.


Såhär går det i min graviditet just nu:

Uträkning utgår från dagens datum: Tors 11 feb 2010.
Din graviditet startade Mån 18 maj 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 1 jun 2009 (ägglossningen).
 
Du är på dag 270 av 280. (96,4%).
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 3 fulla dagar (v38+3).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
[Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 21 feb 2010
Du har 10 dagar kvar till beräknad förlossning.

Just när jag slutade jobba så var det enormt tungt och jag trodde inte jag skulle palla med nå mer.
Men nu när man fått vila så går det fasen mycket bättre.
Dom sista veckorna brukar ju vara hemska men nu känns det helt okej å va gravid igen.
Har inte så jätteont i fogar och jag kan därmed röra mig lite bättre och med betydligt mycket mindre smärta.
Faktistk överraskad över hur bra det känns just nu. Ganska skönt.
Det blir bara jobbigare om man tycker det är hemskt och tråkigt... DUUUUH! Såklart! hahahaaaa!!!
Men du förstår vad jag menar... Kanske..... Hmm..
Om jag säger såhär. Om det fortsätter kännas såhär bra så har jag inga problem med att gå tiden ut. Kan rent av gå lite över tiden för det känns rackarns bra just nu! :) Kul!

Kvar å göra idag:

- Rulla köttbullar till middag. Mina egna.. Mums. Fasen va goda köttisar jag gör! :)
- Se färdigt filmen som vi kollade igår.
- Fixa lite tvätt.
- Duscha
- Vattna blommorna... Patrik gav mig order igårkväll. Rackarns. Måste jag röra i det förbaskade ogräset.
Vem är det som säger att en blomma är en blomma å inte ogräs. Säkert den där Carl Von Linnè. En jäkla gubbe det där.....

Jaaah, nä. Ska ta och börja med filmen. Sen tar vi resten... 
(Åhååå! Jag kanske ska ta och bädda bebisens säng! :))

Kommentarer
Postat av: Emma

Hehe fan vad skönt att du har det så bra :-) no problemas att vara gravid då ju.

Mmm.. blev sugen på fruktsallad nu!

2010-02-11 @ 14:14:43
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Postat av: Angelika

men hallå vi vill se din super mage... du är ju såå snål med bilder... kram...

2010-02-11 @ 18:58:20
Postat av: Catja

Angelika! Imorrn ska jag slänga in en bild! :) Jag vet jag är toklat med att lägga in bilder, men det tar sån tid så jag brukar inte idas! :)

2010-02-11 @ 20:07:29
URL: http://nojjigmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0