Award from Sannaxel.blogg.se

Fick denna lilla grej utdelad till mig från en av mina verkliga Favvo-bloggisar, Sannaxel.blogg.se
Tack för den du, nu måste mina grå börja komma på nått intressant om mig själv... Hmmm... :)



Så här går det till:

1. Lägg in awarden på din blogg.
2. Länka personen du fått den av.
3. Berätta sju intressanta saker om dig själv.
4. Välj sju andra bloggar att ge den till.
5. Länka till deras bloggar.
6. Skicka dem en kommentar om att de fått en award


Även jag måste börja med att tala om att intressenivån kan ju variera från person till person. Mest troligt kommer du inte finna nått av detta särskillt intressant! Häh! :)

1. Vi börjar med det som förundrat många i min närmsta krets under många år. Nu, om du är känslig för toasnack, hoppa vidare till punkt nummer 2.
Jag lider för det första av JOOORDENS bajsångest. Kan inte gå på toaletten någon annanstans än hemma. Å även här hemma kan jag inte göra det jag ska utan att Patrik får dra upp volymen på antingen stereo eller TV på volym megahög. Dessutom så gör jag det MYCKET sällan. Under flera års tid gjorde jag det endast en gång i veckan. På torsdagar. Jo, det är sant! Haha! Torsdag eftermiddag var det dags. Haha! Nu är det dock ej schemalagt. Vilket- måste jag säga- är ytterst praktiskt när man har toaångest. :)

2. Jag klarar inte av mannen Owen Hunt i Greys Anatomy. Det är hemskt men jag mår illa bara jag ser honom. Av någon anledning så äcklar han mig så till den grad att jag måste titta bort varje gång han är med i en scen. Förstår inte varför men jag känner en innerlig längtan efter att kasta någonting medelhårt rätt i plytet på honom och sen skratta åt honom. Hemskt jag vet, för det är mest troligt av ytliga skäl jag hatar honom.

3. Jag är värdelös på att ta hand om blommor. För lite drygt två år sedan sa jag; "Jag tvår mina händer Patrik.... Nu är det upp till dig."
Jag klarar inte av den simplaste av blommor. Som tur är har Patrik gröna fingrar så han tar hand om våra växter. Dessutom verkar han känna stort medlidande med plantorna som följde med mig från mitt singelliv. Dom får extra mycket uppmärksamhet verkar det som.... Hm.

4. Jag har hatat julen och allt fult pynt som kommer med den.. Men så fick vi barn och jag är precis som dom jag förr föraktade. Jag pyntar och stressar och bakar och har mig... Nu är julen SUPERMYSIG!!

5. Jag har insett att jag är i en livskris. Det gick så fort i början på mitt och Patriks förhållande så jag hann inte med att smälta förändringarna helt och hållet. Från att ha varit ute i svängen dag ut och dag in, köpt hudvårdsprodukter för tiotusentalskronor och fina saker och festat som bara den till att helt plötsligt vända upp och ner på allt och stadga sig med en bebis i magen. Å nu dessutom två snart! Jag är överlycklig för att jag gjort det, jag och Patrik har det helt underbart (trots sömnlösa nätter som numera inte innefattar avancerade sexlekar utan mer av blöjbyten och vällingflaskeskakande) och vi är så lyckliga. Trots att han är en lat jäkel på att byta blöja! ;)
Sen så har ju detta med kroppen gjort sitt. Kroppen förändras ENORMT mycket efter att man fått barn. Å jag har haft (minst sagt) svårt att acceptera förändringarna. Men men, jag börjar inse (nu när jag igen är har storlek Dubbelgarage på tunikan) att jag gick ju ihop himla bra ändå efter att jag fött Elise. Det är bara det att man ser på sig själv med så kritiska ögon så man blir liksom blind.
Sen så var det ju en incident för lite drygt ett år sen när en person som inte hör till i vardagen beblandade sig på minst sagt tvivelaktiga sätt i vårt liv. Eller ja, INDIREKT mitt liv- för där klampades det på minst sagt fräckt. Å det höll verkligen på att ta knäcken på mig. Nyförlöst och med en liten bäbis i familjen och vi försökte få igång rutin, vardag och lugn i livet när det var som mest hektiskt med en liten bebis, hormoner, läckande bröst, degbulle på magen. Åsså hörs det där sms-ljudet... Jävlar!

6. Jag tror att jag nu bär Belsebubsavkomma. För jag är lite trevlig och glad som satan själv under denna graviditet. FRUKTANSVÄRT att vara en häxa när man egentligen inte är en och man vill inget annat än att vara Glada Catja igen. Men det går inte för att HELA VÄRLDEN ÄR JU TA MIG TUSAN FÖDD I FARSTUN, TAPPAD OCH SEDAN BACKAD ÖVER AV VAGNJÄVULEN!!! Men som sagt... Hoppas att det bara beror på graviditet. :)

7. Åsså sista sjuan då... Hmmm... Ska vi ta nått lättsamt nu kanske. Jomen även jag älskar doften av nytvättat som Sannaxel! Jag stannar också utanför hyreshus och sniffar när någon tvättar i tvättstugan! Härligt! :) Ibland tar jag i lite för mycket när jag själv tvättar och häller i FÖR MYCKET tvättmedel och sköljmedel. Det nästan sticker i näsan när man luktar på kläderna efteråt. PS! Dom har en 4 Liters Comfort sköljmedel på Coop för endast 39.90 just nu! ;) Megabra! :)

Då var det ju den biten kvar när jag ska komma på Sju andra bloggar som ska få skriva intressanta saker om sig själv.... Låt oss se om jag kommer på sju...

Rebecka- Min goa... Tjaaaah... Vi blir väl som släkt på nått vis och även arbetskamrat. Nu får du nått å bita i hurru! :)
Nina- Även här en bästis och min fantastiska frisörinna! :)
Tessah- Gammalvän from school. Mamma till två underbara små grabbar! :) Hoppas killen blir frisk från hostan!
Danni- Min bästigaste bästis från byn. Kännt varandra forever och har tenderat att jobba på samma ställen, bo grannar nästan jämt. Å även fått våra barn ungefär samtidigt! :)
Jessica- Govän, granne across the street och även hon en gammal arbetskamrat som har födelsedag snart! :)
Emma- En till gullig tjej som också ska ha bäbis snart! Spännande! :D
Emma- Svägerskan min. Som ÄVEN HON ska ha barn! Värsta babyboomet nu! Spännande med en kusin! :)

Kommentarer
Postat av: sanna

Hä hä, du kom ju på några grejer i alla fall ;)

Skratta får man då alltid göra när man läser din blogg !



Nå han äter Kåvepenin (stava??). Jaaaa den smakar skit och det är fanimej nästan omöjligt att vara ensam när man ger den. man hade behövt hålla i armar, ben, huvud plus hålla för näsan på honom så han tvingas svälja. Som idag - då skrek han HEEELA tiden, även ca tio minuter efteråt, så det blev basra som ett enda slem i munnen på honom och typ hälften av poenicillinet rann ut med slemmet. Suck..

2010-02-13 @ 10:46:39
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0