Väder väder vädergubbar och flickor!

Hmmm... I dag vaknade vi till sol. Fasen va skönt! Men nu är det mulnet (medvetet stavfel) ute igen..
Men jag märker ju av den ofantligt stora förbättringen. Jag kände mig ganska deppig igår när det snöade en skvätt. Nä huvva! :(
Så när vädergubben i morse presenterade härligt väder för hela helgen så blev jag galet glad! :)
Han måste dessutom vara norrlänning. För första gången någonsin så fick norrbotten lite fokus i raporteringen.
Vanligtvis så brukar det låta såhär:
"Jaaah, nu alla semesterfirare så får ni vackert väder. Det ligger ett högrtyck över hela sverige och temperaturerna kommer ligga uppemot 25 grader. Men i stort en stooor sol över hela sverige. Nu få alla sitt fina sommarväder! Men norrland får mulet och en sådär fem grader. "
What?
Det brukar fakiskt vara så... *surar*
Men inte nu, denna killen är garra Norrlänning. Umebo skulle jag tro om jag får vara lite fördomsfull! :)

På tal om väder....
Vad sägs om den gubbsjuka Berlusconi som hittat sig en sjuttonårig väderflicka... Gäääh! Inge bra inge bra...
Eller nu hade hon väl hunnit fylla atron. Jaa.
Italien är ett Drama land. Men har man en man som Berlusconi i styret så blir man väl inte förvånad.
I Milano var det en grabb som var maffia. Han kunde som va lugn på skolan..

Silvio Berlusconi i mars 2004
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0