Blidde nästan ingen sol

Nä det blev det inte! Började morgonen jäkligt dåligt.
Patrik kokade kaffe för ett helt kompani igår, trots att det bara var han själv som skulle dricka.
Det må då vara men i morse upptäckte jag att det var med det sista kaffet han kokade sina tretton koppar.
Så med inget kaffe var jag måttligt nöjd.. :)
Klädde på oss och pigan och gick över till Göta på morgonkaffe. Därifrån skulle jag åka iväg för månadens storhandling. Jag och Patrik var sura på varann över kaffet så vi bestämde att jag åker själv och handlar. Bäst det ändå, jag gillar å handla själv faktiskt. Tycker det är skönast så.. Då har jag koll på om allt på listan är med. :)
Men jag fick en shoppingkompis iaf. Göta behövde grejjer från COP så hon kom också med. (För nya läsare så är Göta Patriks farmor. En ståltant utan dess like på 84 bast. Hon struntar i poliskontroller och skäller ut bilhandlare. Hennes senaste spektakel var i vintras med en älg i trädgården som hon skulle ut å slå ihjäl med piasavakvasten!)
Nå, Göta följde med mig å handla. Hon skulle bara ha några få varor, så hon glömde själv hela tiden att jag var där för att storhandla. Vi kommer in på COP (Hon uttalar det så, med finskbrytning. KOP. :)) och det först jag sätter i vagnen var kaffe (såklart). är jag släppt ner kaffet i vagen säger tanten "Jo filmjölk ska jag ha!"
"Jo, vi kommer dit sen jag ska ha lite grejjer på vägen dit."
Säger jag. Hon är med på noterna och när jag satt i köttfärs i vagnen (det var vara nummer 2) säger hon igen
"Så till filmjölken"
"Nä inte ännu. Vänta nu. Jag ska ha grönsaker, frukt, frysvaror, korv, ost och grejjer innan vi ska dit.."
När jag satt i löken i vagnen så är det tydligen dags för filmjölken igen! :)
Hahaha! Hon var helt inne på sin filmjölk. Efter vi gått igenom mejeriet så då var vi tydligen klar och skulle hem. Hihi! :)
Jag var helt färdig innan vi var klar. Svetten lackade i pannan eftersom jag stressat och hämtat alla varorna så hon skulle få komma hem snart. I bilen på väg hem säger hon:
"Vet du. Det är så roligt å handla med dig! Du är så glad och pratar med mig hela tiden. Jo, du är bra att handla med. Det är roligt!"
Naaawh! Söt-tanten! Snacka om att man fick dåligt samvete för att jag varit irriterad över filmjölken. 
Hon är rar hon.  

Så KOP:andet tog ju över två timmar sen helt plötsligt så blev jag helt färdig och satt å surade skit med Peter och Patrik halva eftermiddagen.
Hem å laga mat till Elisesn och hon åt som en häst! Jag förstår inte hur hon kan äta så mycket, helt liten är hon men hon äter som en häst. Nu har hon två kvällar ätit samma portion gröt som jag äter på morgonen.
Hmmm... Låten väldigt likt min lillasyster när vi var små... Nå. Jag var liten. Syrran är ju yngre än mig men var fasen i mig större. Hon kallades MURBRÄCKAREN av släkten. Det säger väl allt va? Hihi!
Jo hon var en riktig knubbis. Men Hips vips så försvann det och hon blev istället sjukligt mager! Ja jisses. Hon åt fortfarande som en häst men var så spinkig så hon fick springa runt i duschen för att bli blöt.
Men nu är hon helt normal. Hon hade lite svårt att balansera det men nu så är hon på rätt spår. Hihi! :)

Ja. Så nu har ni hört om Patriks farmor och min lillasysters vikthistoria genom hela hennes uppväxt (Hmmm, undrar om det är uppskattat att blogga om någon annans vikt?! :)) så det borde väl räcka.

Nu ska jag se färdigt Så ska det låta. Dåligt avsnitt. Inge kul alls. Den här September är ju med.. Men vänta här.
Hon är ju gammal!?! Men va sliten hon ser ut! Men vah?! Hon kan ju inte sjunga! Hon prat-sjunger hela tiden....
Smackar med tungan "Störtlöjligt." (Som Baloo ni vet!)

Sen ska jag å duscha och krypa ner under täcket och fortsätta läsa Studio Sex. (Fortfarande inte så bra....)

Har ni vart i solen idag? Vad är den roligaste dagen du haft i solen?
Min var nog ett år på Piteå Dansar och Ler. På den tiden då det begav sig... Töre-stugan var The Place to be. Vi hade galet kul det året.. Men jag spenderade nätterna i Gällka stugan minsann. ;)
Hela dagarna satt vi i solen och dansade, kramades, käkade chips och flintastek från engångsgrillar och drack ljummet vin. Sån Woodstock känsla över allt så jag Danni å Jennie kunde inte släppa festivalen på flera dagar. Vi gick hemma i stora shorts och bikini överdel och drog på flit in en massa sand i lägenheten. Månne om det var då vi byggde en kojja i Jennies TVrum (låtsades att det var ett tält) och såg skräckfilm.... Ne. Det var nog en annan gång! :)
Jag hoppas att Elise ska ha lika fina tider med sina vänner som jag haft... :)
Tiden då jag Jennie och Danni i princip bodde ihop (alla i samma trappuppgång).
Eller våran moppetid. Ett stooort gäng som körde runt med sina mopeder och tältade, grillade korv och drack folköl och lyssnade på bergsprängare med trasiga högtalare.
Good times, Good times....
Glad att man fått ha så mycket roligt.

Oj vilket långt inlägg... Nå. Vilken var din roliga dag i solen?
Tycker att det är lite töntigt att ställa sånna frågor på en blogg men nu blev jag faktiskt nyfiken. Nu när jag flashar tillbaka till the Old Days vill jag gärna höra om din! Tjing! (Rim! :))

Fotade ett gammalt foto från PDOL. Här är nog en av dom roligaste dagarna i solen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vi hade en superhärlig sunkdag i solen igår efter e10an. Massor me folk, såndär skum blandning som man aldrig skulle slänga ihop eg, avslagen öl & souvas & musik. Riktigt mysigt. Det var ju iofs den soldag som var lättast att minnas :D haha

2009-05-02 @ 10:26:31
URL: http://ninniii.blogg.se/
Postat av: Danni

fi tusiken vilken härlig bild!!

2009-05-02 @ 19:52:33
URL: http://danni.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0