Att få ihop en cykel

ÄR INTE LÄTT!
Fröken Trollhättan gav mig tillåtelse att bruka bajken. Men när jag skulle sätta på barnstolen i den så såg jag ju att cykeln var låst. Sökte efter nyckeln på hela sjötorgs men icke! 
Idag så tog jag och sågade av låset, pumpade däcken och skulle bara sänka sadeln (Miss Trollhättan är ju 7.20 lång!!) så skulle vi vara på väg...trodde jag.
Sadeln hade rostat fast och det spelade ingen roll vilka oljor och sprayer jag sprayade på. Sadeln satt där den satt. Jag våldade, ruckad, lirkade, hämtade hammaren. Med en skiftnyckel vick jag upp varenda mutter men sadeln satt ändå.
Efter ett smärre vansinnesutbrott gav jag upp.
Kollade blocket och Kometen efter beggade cyklar (för nu när jag köpt barnstolen och hjälmen så MÅSTE jag ha tag på en cykel) men det fanns inga som jag ville ha.
RIngde Ritva å kollade med henne och av henne fick jag ju höra att Ingemars pappa har haft som en liten hobby att plocka ihop cyklar. VAH??! Kan man ha större tur??!
RIngde genast H och frågade om jag kunde få köpa en av hans cyklar.
Kom inte på fråga tydligen. JAG FICK EN!! TJOHOOO!!!! :D
Dessutom så körde Ingemar cykeln från Mbgt till mig på lunchen! (Tack tack tack tack!!!).
Han hade pumpat däcken å allt på den! (Tack tack tack!!!)
När jag stod och väntade på Ingemar så fotade jag blommorna som växer mot Götas husvägg..


TADAAAAA!!! Här är min kära cykel!! :) Visst är den fin! :)
Och se var härligt grön den är! Kan det bli bättre??!


Elise provar sin cykelhjälm... Lite stor men den fyller sin funktion.


Nu är sitsen på också.... :) Vi rejsade ut å cykla å Elise tyckte det var roligt!
Pappa Patrik ringde precis när vi var ute. Han var på väg på Pressis så vi cyklade dit och sa HEJ. 



På vägen hem från gammelfammo såg Elise nånting hemskt på marken.....


Hennes överkörda napp!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Otroligt med så mycket blommor i Gällivare vid den här tiden men fint. Söt Elise var med hjälmen.

2009-05-19 @ 14:40:03
URL: http://profoto.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha nåå stackaren! Om Leon hade sett sin snutt eller något överkörd han hade skrikit som en gris :p



Vad bra att du fick dig en cykel. Det är så skönt att cykla.

2009-05-19 @ 20:35:53
URL: http://nutiopa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0