Jag måste bara säga min mening...

... Om dessa förbaskade AMF bonusar.
Jag anser väl knappast att problemet är den för stora bonusen som Christer Elmehagen fått.
Snarare är det bonusen som Christer Elmehagen fått.
Dessa förbaskade bonusar... Vem behöver bonusen?? 
Med sina löner som dom plockar ut behövs väl för fasen ingen bonus??!
I Aftonladet läser jag på ena sidan om LO-skandalen och på nästa sida om Fattig-Bloggen  som Jessica Ritzén skriver.
Ritzén som är en reporter på Aftonbladet ska under en månads tid leva på 3680kr (efter att hyra, elräkning, fackavgift, a-kassa och hemförsäkrning är betalt.)
Dessa 3680kr är riksnormen för socialbidragstagarna. Dessa pengar ska man tydligen klara sig. Jaha.
Men en bnous på vad? Vad var det? 64 miljoner?! Behövs det??! Finns det inte bättre ställen att sätta dom pengarna på?
Det är en sån löjligt stor summa så att en enda person ska ha det i bonus är ju bara.. löjligt. Skrattretande.
Ge mig en bonus på 64miljoner så ska ni se när över sextio miljoner skänks bort. (Ja, visst fasen behåller jag några miljoner själv!)
Vet nu hur många pennor barnen får i skolan?
Två. Två pennor.
Sen om det är under en termin eller ett läsår vet jag inte. Men hur som hellst är ju det också löjligt. Skrattretande.
Ja ge mig en bonus på 64 miljoner så kommer iallafall barnen få pennor.
Pennor så dom kan plugga sig lite klokare än dagens LO-styrelsemedlemmmar.

Tack för mejj Hejj.

Kommentarer
Postat av: Anna

WORD!

2009-03-25 @ 09:43:56
Postat av: Catja

Vaddå Word?? Menar du pennorna eller stavar jag galet??

2009-03-25 @ 10:13:15
Postat av: Tihi

Håller med dig om bonusar... gick så långt i mitt tankesätt att kanske bättre att förvalta pengarna i vapenindustrin.. då kanske ens pension växer iställe för att gå till bonusar..För ingen människa kan vara så duktig att han behöver en sån bonus.. bättre lägga det på välfärden å annat där det behövs..

2009-03-25 @ 10:37:11
Postat av: Catja

Precis! Enda sättet en person skulle förtjäna en sån bonus är väl om han lade ut dom pengarna till spararna istället. "Här alla ni som sparar hos oss får ni 64 muljoner extra!" Då hade han ju kunnat få en extra slant! :9 Men knappast några 64 miljoner!

2009-03-25 @ 10:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0