Vårat underbarn

Ja, precis som alla föräldrar så tycker ju jag att min dotter är lite smartare, späppet sötare och ett pinnhål snällare än andra barn. Man vill ju gärna tro, och är ofta övertygad om att mitt barn är ett geni. När det gäller... Allt! :)
Imorse hade Elise en geni grej! Jag tjuvkikade på henne när hon satt och lekte i spjälsängen. Hon ställde sig upp och försökte nå sin Luftballongsmobil. Hon stod upp och höll i sig med ena handen och sträckte sig upp ochj försökte gripa tag i ballongen. Men hon räckte inte hela vägen upp... Så hon sänkte blicken och spanade ner i sängen.
Där fick hon syn på fjärrkontrollen som låg bredvid henne. Så hon hukade sig ner och plockade upp och och använde fjärren som förlängning av hennes arm. Så stod hon där, super nöjd och slog på mobilen med fjärrkontrollen! :)
Lilla smartis! :)

Sitter och dricker kaffe å lyssnar på Rix. Jag hör Elise leka med hantlarna bakom soffan. hihi!
Hon ska bli stark också.. Hihi!

Idag blir det nog att börja plocka ihop lite grejjer inför avresa imorgon.
Å va fasen ska lillebror få i present??
Usch va svårt... Ska in på Åhlins å kolla efter nå smycke. Armband kanske.. Nä. Det sliter han av i nån traktors.....typ...vevaxel. (??? Hehe!)
Mabye a neckless. (tar det på engelska så han inte förstår. Haha! Å vaddå neckless? Nacklös? Mohahaha! Idiot det stavas ju necklace!)
Har ni förrester hört va kul det är när svenskar pratar engelska på TV?
Weeell, ve hadd a gräjt seesoon tHis yeär. Änd ve hoppe to skååre mååre näxt yeär.
Det är för kul....
Nämen för att återgå till presenten. Cash är väl king eller...?
Oh, å det kommer han behöva. Hur mycket pengar går det inte till studentfestandet?
Jeeesus, jo lite öl pengar, det blire nog. Så han slipper dricka upp dom där Mormor/Morfars pengarna. Dom kan han ju ha till annat!
Ååh! Och jag får träffa mormor och morfar! Kul! Har inte träffat dom på... Tjaaa... fyra år kanske. Usch va tragiskt va?!

Jaha, nä men nu orkar jag inte plokka mera... (plokka= Blogga med finskbrytning.)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Din blogg är då alltid rolig att läsa:)

2009-06-10 @ 10:20:13
URL: http://profoto.blogg.se/
Postat av: Anni

Finnar som pratar finska är nog tom snäppet värre!=o) Himla söt och smart dotter du också har! Brås på mamma? Hoppas tågresan går bra!

2009-06-10 @ 23:13:17
URL: http://annia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0