Jag mötte min värsta fiende

Ja. Nu har det hänt. För första gången stod jag öga mot öga med min värsta fiende.
Vi har tidigare talats vid i telefon men annars har jag lyckats undvika denna pestspridare....
Radiotjänst.
Patrik kom hem från jobbet och satt och åt middag. Jag och Elise satt vid bordet och gjorde honom sällskap och surrade lite.
Radion stod på i köket där vi satt och tvn var såklart på i tvrummet.
Det ringde på dörren och jag sprätte iväg och öppnade.
En stooor suuuur gubbe tryckte fram sin radiotjänstbricka som värsta Detective Macho från Amerrikat.
Ser drygt på mig och säger
"Jag är från Radiotjänst Kiruna och vi hittar inte er på våran lista."
"Nä just det!"
Säger jag glad i hågen "Nä, för vi har ingen. Den sålde vi för vad var det.... Ett halvår sen kanske!"
Samtidigt som jag svor för mig själv. Faaan att TVN skulle vara på så hög volym... Den hördes ju för fan ut i trappen.
Sen svor jag också för att Patrik inte fattade att stänga av radion i köket.
"Men jag hör ju din TV" Säger den sure gubben surt och nickar mot rummet.
"Nä."
"Men jag hör ju att den står på"
Envisas den sure och låter om möjligt ännu surare. (Hehe! Kanske inte så konstigt!)
Jag spänner ögonen i honom. "Nej. Det gör du inte."
"Du vet att detta kan bli ett polisiärt ärende. Det är LAG på att betala.."
"Men vi har ingen tv."
Fattar inte att jag kan låta så stadig på rösten. Inombords darrade jag som ett asplöv.
Gubben Sur blev jättesur men kunde ju inte göra så mycket.
Han var tvungen att skriva raport efter vad han hörde sa han och en stund efter att jag stängt dörren så trillade en lapp ner i lådan. På den hade han kryssat att han hört TVn men att vi inte anmälde TVinnehav.
Så nu blev jag nojjig och anmälde precis tvinnehav i Patriks namn.  Fan också. Nåja, jag säger upp det igen på nån månad....
Jag hatar TVlicens. Är det inte nog att jag betalar multum till ComHem??!
Kan dom inte bara liksom kapa sändningarna till SVT och radion. Vassego!
Vi ser ändå bara på komersiella TV-kanler.

Radiotjänst logotype

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag skulle velat vara en fluga i taket... HAHAAA... Kram på er

2009-06-01 @ 18:37:41
Postat av: Rebban

Ooopsi. Ha ha, fattade inte Patte att han kanske skulle stänga av oljudet. Eller komma och rädda dig från den elaka gubben...? Du är tuff du. Därför jag älskar dig.;)

2009-06-01 @ 18:42:27
Postat av: Catja

Nä Patrik vägrar beblanda sig i det för han vill betala licensen! :) Han betalade ju det när vi blev ihop men jag sa ju bort det.. Så han satt och fnissade nu och sa att jag kommer hamna i fängelse! :)

2009-06-01 @ 19:16:48
Postat av: Sofie

Ja, men det var strongt av dig att stå på dig! Men jag har läst att dom inte kan påstå att du har en tv om dom inte kan se den...

2009-06-01 @ 19:31:18
URL: http://ontheinside.bloggsida.se
Postat av: madde

Ojjj... Modigt av dig.. när vi bodde i gbg.. så var jag så rädd att de skulle ringa på när magnus jobbade natt.. att jag drog ner persienerna och hade volymen på noll.. sen efter någon månad... så började jag betall, min nerver klarade inte mer... varje gång det ringde på dörren.. blev jag helt stirrig.. hahhahaha

2009-06-01 @ 21:02:00
URL: http://madeleneblogg.bloggagratis.se
Postat av: Tessah

hahaha du är ju knäpp! :))))

2009-06-02 @ 11:14:52
URL: http://tessah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0