Ett stycke ur min bok...

... Jag måste bara dela med mig. Här kommer ett stycke som bara är såå Marian Keyes.

Insåg att han inte var irländare-icke-irländs accent, kolafärgad hy, svart hår och ögon som russin (det får ju dom att låta små och hopskrynklade, vilket inte alls var fallet. Stora, mörka ögon. Om man var ute efter jämförelser med torkade frukter vore bästa beskrivningen "Ögon som katrinplommon". Men det kunde jag ju inte säga eftersom katrinplommon har olycksaliga anknytningar och får alla människor att tänka på äldre personer på ålderdomshem som får kokta katrinplommon med vaniljsås för att hålla magen "igång". Fast när jag väl hade tänkt tanken kunde jag inte sluta tänka på honom som Katrinplommonögonen.)

Hihi! Hon är för rolig.... Så fortsätter det. I 737 härliga sidor! :)

Kommentarer
Postat av: Catja

Glömde skriva i inlägget så jag skriver en liten parantes här ist! (Jag har vilat med Elise. Vi vaknade nästan två timmar senare och jag mår värre än tidigare. Jag tror det är dags att konstatera. Jag är SJUK. :()

2009-06-04 @ 11:01:44
Postat av: Jessie

Att jag har tigerkor... var å jaga några i sjöparken igår.. flänger runt som satan här i taket nu... =) Ska du komma å hjälpa till då dansa??? =) kram kram

2009-06-04 @ 11:51:18
URL: http://tihis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha ha. den låter ju jävligt bra :) Har läst Sushi för nybörjare, men den sägs vara den sämsta av hennes böcker? Tyckte själv den var bra, så då kan det ju bara bli bättre, right? :)

2009-06-04 @ 12:53:02
Postat av: Catja

Jo sushi för nybörjare är den sämsta faktiskt.. Den är liksom seeeg! Åsså "Är det någon där?" Den var också lite sämre enligt mig... Eller man märkte av hennes depression liksom. Den var lite mörk, men skriven på samma underbara sätt! :)

2009-06-04 @ 12:56:17
Postat av: Camilla

Av de böcker jag läst av henne så gillade jag bäst "en oväntad semsester". Vilken är din favorit?

2009-06-04 @ 20:11:02
URL: http://camillav.bloggagratis.se
Postat av: Catja

Meen aah va svårt å välja... Hmmm... En oväntad semester är ju sjukt bra. jo den är grymt bra.Den är nog också min favorit, Änglar är också bra faktiskt! Så den är två, med alla andra tätt efter! Usch det känns ju som att välja bland sina barn! :)



2009-06-04 @ 20:13:48
Postat av: Johanna

En oväntad semester gillar jag också, fick den en gång när jag var sjuk, riktigt bra bok. Läsa är ju fint speciellt när man är sjuk.

2009-06-05 @ 10:28:54
URL: http://profoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0