Detta inlägg skriver jag inte

Nä det gör jag inte. Man ska inte skriva ner detta för då blir det jinxat. Så ni kommer INTE att läsa om våra två senaste nätter. Dom två nätterna när Elise sovit båda nätterna igenom i ett sträck. (Sträck eller streck??? Förvirrad nu.)
Flyttat sovtiden till klockan nio typ.... Åsså har hon bara trynat på. Heeeela nätterna! :)
Så underbart att få sova. Sömn är underskattat.
Fast det vet ju inte ni. För detta kan ju inte jag skriva in på bloggen. För då går allt käpprätt åt tjottaheitti! ;)

Idag skiner solen trots den självgoda meteorologen som gottade sig i att det skulle vara sol i söder men inte lika fint i norr. Up yours biAtch. Vi har jättemycket sol och värme. Det hade vi igår också! Hah! 
 
Nu ska jag och Elise ta oss ut på balkongen och äta frukost i solen. Första gången balkongen används så ordentligt.
Förr har den ju bara används till rökning. Som alla vet så är vi rökare inte så kräsna. Vi behöver inte vindskydd eller tak. Bara man får stå/sitta/ligga/hoppa jämfota/spelar ingen roll, så länge vi får röka. (Jo, jag är rökare. Dock rökfri numer. Ni vet som alkoholister. Det finns nyktra alkoholister. Alltså är jag en rökfri rökare.) 
Men nu är det en riktigt trevlig plats å sitta å mysa och sola på. Så länge vi har sol på den jäkla tingesten.
Dom som byggt huset måste ha varit sinnesförvirrade. Våran balkong är ju i sovrummet (Eller ja såklart, UTANFÖR sovrummet) och vi har sol på balkongen från klockan 06.00-11.00. Hmpfr. Hur bra är det?? Sen har vi vardagsrummet i andra riktningen. Så där har vi sol från 11.00 till typ 20.00.... (+Midnattssolen.)
Så min fråga är: Varför inte ha balkongen från vardagsrummet som alla andra lägenheter??
Eller varför inte vända på huset när man byggde det??
Vilket som, då hade man iaf haft sol på balkan.

Hm. Ja det blev ett långt inlägg ni inte läser! :)
Nu ska vi frulla åsså har jag två missons idag.
1. Fixa hem boken Patient 67 från PiP.
2. Köpa blommor med Göta. (Kanske hittar nån köttätande åt mig!)

Kommentarer
Postat av: Sanna

WROOOOAOWWWW!!! Grattis till sömnen ! ! ! Längtar tills det händer mig !! :)



Ha ha, samma här med balkongjäkulen. Morgonsol som heter duga. Hett som fan och självklart även LJUST som fan. Morr!

2009-06-23 @ 09:22:39
URL: http://sannaxel.blogg.se/
Postat av: Nicole

viskar Grattis till sömnen!



Vi har också balkongen vid sovrummet, men vi har sol från 12-natt där... men efter som att jag inte är en rökfri rökare, utan en rökande rökare så utnyttjas den mest av mig. Fast alltid med parasoll uppe, för det är helt vindstilla på vår balkong o man döööööör när det är högsommar!!



Nu kan jag sitta där ute med min data, kaffe o cigg i flera timmar efter att barnen har somnat och bara njuta! Speciellt nu när jag har gjort iordning den sådär supermysigt! =)

2009-06-23 @ 10:43:08
URL: http://www.varmdomorsan.se
Postat av: Sanna

Ha ha, whats up med deras små grejer? Men gulligt är det när han gläfsar som en hund!



Jaaaah! Jag /vi håller på att bli tokiga på den där solen !! Och vi har tänkt köpa hissgardiner till vardagsrummet i 2 år, men har ännu inte fått ut tummen. Grr . . .

2009-06-23 @ 11:10:16
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0