Är inte död

Nej nej nej! :) Har bara inte haft tiiiid att blogga å sen när tiden fanns så fanns inte orken.
Igår var det uppstigning innan klockan sex. I med lite välling till Elisen åsså på med kläderna, borsta tänderna och iväg på utställningen. Mario skulle gå halv åtta.
Elisen och Patrik somnade om och låg och snusade när jag for...
Gick snuskigt bra för Mario såklart, jag fotade. När han gått sprang jag över hem igen (utställningen i sjöparken) för en dusch.
Patrik och Elise hade vaknat så jag tog med mig Elisen när jag var klar. Åsså tillbaka till utställningen för att invänta finalerna.  Elisen var med heeela dagen och Patrik joinade oss kring tolv tiden. Hela dagen spenderades ute och Elise kröp från blomma till blomma och tryckte på varenda en med ett välplacerat och fokuserat pekfinger. ;)
En brandman tillbringade dagen med oss också och han blev då förtjust i Elise så jag hade en toppen barnvakt när jag skulle fota.
Efter finalerna när Mario blev BIS 2 av 1700 hundar (tjohoo! Oväntat? Nä!) så gick jag och Camilla hem till oss och inväntade guuubbarna som packade in utställningstältet, burar, plädar, rosetter och fodersäckar i bilen.
Sedan festade vi alla med pizza och skålade med cocacola och troccadero (jag drack till och med VANLIG cola inte light! Festligt värre! ;))
Tvingade mig själv att orka vara vaken resten av kvällen. Mitt mantra löd; Snart går Elise å lägger sig, snart går Elise å lägger dig, snart får du sova, snart får du sova....
Naturligtvis så tjorvade Elise och vägrade sova.... NA-TUR-LIGT-VIIIIS!! ARGH!!
Strax innan tio så somnade hon äntligen. Jag smög ut ur sovrummet, borstade tänderna och smög tillbaka in i sovrummet. Slocknade på en gång.
Patrik har kommit hem och krupit ner under täcket han med nångång men när? Det har jag ingen aning om! :)

Idag ska jag dammsucka bilen och slänga den på annons.. Jag ska jag ska jag ska jag ska! (Jag måste jag måste jag måste jag måste.) (Men nu blev det väl på påtvingat så jag blir helt handlingsförlamad och får inget gjort Hehe!)

Sen måste det även städas här hemma.... Ser föööör tääskigt ut.

Två roliga hund och barn-moments har även inträffat.
Igår efter utställningen så satt Elise i hallen och lekte med Marios koppel. Mario som vanligtvis inte bryr sig varken om sitt eget koppel eller vad Elise leker med, klev upp och gick med tunga steg fram till Elise tog kopplet i munnen, tog det ifrån henne och gick iväg med det längre in i hallen. Sen kom han tillbaka in i köket och lade sig. HAHAHAAAA!! Det såg så roligt ut. Lite sådär: Jag-är-alldeles-för-trött men "...nä tösen. Låt bli den där den är faktiskt min, och förresten så ska du inte leka med. Det är farligt."

Sen i morse kommer jag in i köket och ser att Elise nöjsamt sitter och leker med något. Hon sitter med ryggen mot mig så inte förrän jag går runt ser jag att hon sitter och tuggar på ett hundben. Hihihiii!! I samma ände som Mario tuggat på.
Hahahaa! 
...Ja det var kul. Fast kanske sånna där situationer "Man skulle ha varit där..."
:D

Nä mera kaffe, mera nyheter och gärna några fler plusgrader. Kändes ju sviiiinkallt ute!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, ja det gäller att dela på allt :P

2009-06-29 @ 08:22:34
URL: http://ontheinside.bloggsida.se
Postat av: Sanna

Ha ha haaaa! Har Elise också fått PETfingersyndromet? :D

2009-06-29 @ 09:21:15
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0