Voi herran jumala..... Mikä päiva!

Okej kära bloggisar. Har inte varit särskillt aktiv här på bloggen idag, men här ute in the real world....
OH MY GOD! *Torkar pannan*

Jag har:

-Började med att klippa till tyget till alla kuddarna som skulle kläs om. (Jag bär vårt barn i huvudet. Min skalle är fylld med fostervatten och placenta, ingen hjärna får längre plats där, så att klippa ut bitarna var MYCKET svårare än jag väntat mig)

-Gav Elise lunch och klädde henne för en vila i vagnen.

-Promenerade till Göta där jag försökte kommunicera med Patriks faster vars hörapparat gett upp. Slutade med att jag skrev små lappar till henne.

-Samtidigt sydde jag på symaskinen från helvetet. Den Patrik köpte igår ides han inte ta med sig hem. Klantskallen. SÅ jag fick ändå sy på den maskinen som Jesus sytt särken med.

-Jag hann med en kaffe kopp efter att jag sytt kuddfodralen så vaknade Elise. (Jo det tog en och en halt timma att sy fem kuddfodral. Förstår ni då hur värdelös symaskinen är?! ;))

-Promenera hem igen och byta fordon. Hopp över i bilen. (Nu skulle här handlas allt som behövdes...)
Startade bilen och tanklampan bländar mig och bilen tjuter för att påminna mig om att den blitt törstig. "Just fan!"

-Tanka bilen och hämta ut två paket. Det mystiska paketet var en present från min pappa till Elise. Tjohoo! Fina kläder! Tack tack! Även paketet från Eleven. Min Tan in a can. (Patrik ska spreja på mig efter att jag duschat nu ikväll.... Eeh, om vi orkar!)

-Efter tankningen över till JYSK och köpa en mörkläggningsgardin. Den kostade fyrahundraspänn å när Keisu kommer till oss idag säger han "Åh, jag köpte en sån förra veckan! 150 spänn, det är ju ett bra pris ju!"  WHAT???!!!!!

-Efter JYSK så drog jag till Expo. "Hej! Jag ska ha en bilstol åt henne.." Pekar på Elise. "Jahaja, jodå, grön var fin. Den blir bra! Tack å Hej!"  2700 kronor på kampanj. Dom vet vilken stol dom ska ta betalt för. Nåja, stolen såg jättefin ut!

-Sedan till Tygklippet. "Hej! Jag vill ha en färdig kappa till ett barnrum. Den blir bra. Tack å Hej!"
Köpte även med en sådär remsa man ska sy fast på baksidan så man kan trä den på stången.

-Till ICA och handla till middagen.

-Hem FINALLY!!
Väl hemma packa upp allting å sedan börja med middagen. Fisksoppa. Bra mat för då kunde jag diska medans maten puttrade på. Vi hade samlat disk i två dagar.... Uuurk!

-Efter maten var det lite slapp i soffan i en halvtimma å sen körde jag igång igen.

-Hängde upp nya gardinstångsfästen och den förbannade rullgardinen. Vilket tjorv... Jisses. Jag var helt slut innan det var klart.

-Åsså.. Hör nu! Hihi! Jag LIMMADE fast den där remsan på gardinkappan. Jag orkade inte börja gå till Göta och sy med maskinen från helvetet. Så jag tog vanligt skollim och limmade fast skiten. Funkade prima! :D

-Sen så började jag bära möbler fram och åter mellan vårat sovrum och Elises rum.

-Hann klart precis i tid så jag och Elise hann leka lite i hennes nya rum så hon vande sig vid att se sin säng därinne.

-Gjorde välling och läste godnattsagan i hennes eget nya rum åsså PANG sov den lilla trollungen. Åååh! Va skööönt!
Jag var helt slut.
Det var då jag insåg att vi glömt att ta upp dörren från förrådet till hennes rum. Patrik tyckte att det kunde vänta till imorgon men det tyckte inte jag.

-Så ner fyra tappor till förrådet och kånka upp dörren.
STÅNK Å STÖN!
 
-Patrik och jag hängde upp dörren å nu sitter jag här.  Over and Out. Helt färdig.
Stinker och måste duscha. Hujj!

Så nu förstår ni varför jag inte loggat in idag! :)

Imorgon kommer bilder från rummet!! JAG LOVAR!!! :) Hann inte fota idag bara eftersom gumman skulle sova på en gång! :)

Natta!

Kommentarer
Postat av: Bröllopsbloggen

va gott det lät med fisk soppa hur gör du den på grädde eller sky?

2009-07-24 @ 22:48:03
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: Linda å Ellen

Vilken dag!!!!Visst är det fantastiskt hur mycket man faktiskt kan hinna med?

2009-07-24 @ 23:12:53
Postat av: sandra

Men gud va du är effektiv! Själv får man ingenting gjort :)

2009-07-25 @ 08:26:38
Postat av: Catja

Fisksoppan är med grädde ja... Annars är den inte ens hälften så god! Hihi! :)

2009-07-25 @ 09:11:50
Postat av: Sanna

Jaaa ,attans vad mammor är effektiva ! :)

Kul att se Elises nya rum !! :D Hörrö, snart vankas det väl 1-årskalas för lillskiten? Jag bävar mig redan för Noahs. SATAN I GATAN vad det har gått FORT !!

2009-07-25 @ 09:52:41
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0