Vill inte blogga idag

Nä jag vill nog inte det. Känner mig helt sjukt trött och nästan lite...sjuk!
Kan ha å göra med skyfallet jag hamnade i igår. Jag spanade mot himlen hela dagen igår och klurade på om jag verkligen skulle våga mig ut för det såg ut att börja regna närsomhelst. Å jag har ju inte regnskydd till vagnen!
På eftermiddagen beslöt jag mig för att gå iaf och lånade ett regnskydd från vagnförrådet (den har legat där jäääättelänge utan tllhörande vagn så jag tog mig friheten att låna.) Precis när jag kliver ut så börjar det dugga lite fint.
Typiskt! Tänkte jag men det var ju inte så farligt... Nä, Inte då nä. När jag hunnit två kvarter bort (var på väg till Patriks snickeri-tillhåll) så är det som att man skar upp himlen som var en sprängfylld vattenballong. HERREGUD!! Jag har aldrig varit med om ett sånt skyfall. Jag såg ingenting och åskan dundrade i öronen så jag hörde inget heller. Det tog två sekunder så var byxorna klistrade efter benen och jag var genomdränkt. Stannade under taket på MD´s och köpte en varmkorv utan bröd. (Är det så konstigt? Tjejjen som tol beställningen tittade på mig somom jag rymt från ett zoo eller nått!) När jag står där och äter mig korv så ringer Patrik.
"Inte är du väl ute å går?!"
"Jo, men jag står under tak nu. Men jag har inte långt kvar. Vilken port är det?"
"Men jag är ju hemma."
""VAH??!!"
Så typiskt. Så jag fick fint promenera hem hem igen i hällregnet. Gatubrunnarna runt toget hann inte ta undan vattnet så underredet på vagnen och varukorgen var under vatten. Jag plumsade i vatten upp mot vaderna!! Hhahaahaa!!
Jag såg ut som en dränkt hund! :) 
Väl hemma tog Patrik emot oss i dörren (Elise somnade tungt i vagnen när åskan mullrade och regnet slog).
Jag fick klä av mig i trappen och sen fick jag krypa ner under täcket och sova i två timmar. Patrik tog med sig Elise till Göta. Såååå skönt!

Men som sagt, känner mig lite under the weather idag så jag ska bara vila och ta det lugnt. 
Spelkväll inplanerad med Keisus/Väpplings. Kul kul!

Men men.... Bli r nog inte fler inlägg här idag!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor/svärmor

Saknar er sååååå mycket... KRAM

2009-07-11 @ 22:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0