Tapeten på plats!

Jarå, den är på plats. Jag var nervös som bara den innan jag började men det gick iaf..... helt okej. :)
Får se hur den ser ut när det torkar.. Heeh. Lite sne i slutet med det var oundvikligt! Huset är helt skevt och att dra en enda våd på tvären över två hörn och tre väggar så är det omöjligt att få det helt rakt. Om man inte hade varit förutseende och haft tapetkniven på sig. Vilket jag inte hade. Å jag kunde inte släppa tapeten helle och gå å hämta den för då hade allt fallit ner igen och tapeten hade rivits sönder. Så.. Ja. Lite si sådär blev det. Men som sagt okej.
Åsså slöade jag och Patrik till och slarvade med det som jag alltid tjajtar om är viktigast vid tapetsering. Förarbetet.
Ja faktum är att vi inte gjorde nått förarbete alls. WHY?!! Hur trög är jag?! Jag tjatar jämt om att det är viktigast!
Men näääää... "Ooo den här vinyl tapeten är så tjock inte syns skarvarna genom den..."
Nä visst! (Dryper av ironi.) Fasen va trög.  Så joo, lite skarvar syns också.... Alltså nu när jag tänker efter så blev det ju inte alls bra ju! Men va fasen.... Dom där väggarna kommer ändå mest troligt bli förstörda när vårat lilla monster flyttar in där. :)

Nu ska jag bara kolla efter fler walliesar. Ger upp på dom på tradera också. Dom var inte såå fina....'

JO!! Jag har ju fått tag på ett skötbord också. I Lule genom blocket. Ritva och Ingemar tar med det hem när dom kommer från stugan. PERFEKT! Ett sånt där badkars bord... Precis det vi ville ha! :)

Det som behövs ännu är:

-Mörkläggningsgardin
-Gardiner
-Tyg till kuddöverdrag
-Hamparepet

Ja åsså ny sängen också då men den far vi och köper när vi åker till Töre på Lars 50-årskalas. :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Du måste fota och lägga in en bild : )

2009-07-20 @ 18:17:51
URL: http://nutiopa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0