Sovmorgon dvs en mycket bra morgon

Ja fy tusikken va skönt! :) Vi har sovit till tjugo över åtta. Var nära på att jag skule vara tvungen att kliva upp halv sex eller när Patrik for på jobbet men Elise somnade om. Skönt! :) Jag behövde verkligen sova.

Såg en verklighetsbaserad film igår på femman. Såg ni den? KOmmer inte ihåg vad den heter The Delimar story eller nått liknande.
Ett par miste sin bebis i en brand när barnet var tio dagar gammal. Mamman vägrade tro att barnet var dött trots att dom såg ambulanspersonalen bära ut den lilla inlindad i en filt. Dom försökte återuppliva barnet men icke.
Mamman vägrade tro det och krävde senare att få se barnet. På bårhuset skulle dom ta fram kroppen så hon fick se den men dom hittade ingen kropp. Utan i filten fanns bara madrass rester. Dom menade på att kroppen brunnit upp.
Sex år senare är mamman på en fest och får se sin dotter med en annan kvinna. Hon är övertygad om att barnet är hennes dotter men ingen lyssnar på henne. Tillslut fick hon hjälp av nån politiker som tog sig an henne och hennes fall.
Mycket riktigt flickan var hennes och hon fick henne tilbaka tillslut.
Haha! Sådär, då fick ni en film ihopberättad dessutom. Fiii tusikken vad jag grinade. Genom hela filmen bölade jag som ett tok. Tänk va hemskt för den stackars kvinnan. Ja, vet inte varför jag skrev detta egentligen! Hahaa! Bara blidde så.. :)

JAha, idag måste jag gå igenom Elises garderob. Måste plocka ut en massa gamla kläder och bära ner i förrådet.
Annars får vi inte plats med allt. Tänkt dra till lekparken i stan idag också å se om Elise kanske får träffa lite andra barn där. Nu tycker jag att folk runt om oss ska bli bättre på att föda barn... Jag har några par som jag tänker lite extra mycket på då.

Det var en mamma som skrev och frågade om Elise kan gå utan stöd. Näää, det kan hon ju inte. Men däremot har hon stått upp utan stöd några gånger. Men så fort Elise inser att hon står själv så blir hon rädd och sätter sig igen! :)

Jag har haft några sugiga dagar och Patrik har tjatat på mig att jag ska ta och gå till frissan å fixa barret, kanske fixa naglarna.. Han vet att jag kan lura mig själv att känna mig fräschare. Men ja, man blir ju såklart fräschare. Borde nog lyssna på honom.. Ska ta och se om jag får nå tider så man kan fräscha till sig.

Göran Hägglund vill höja alkoholskatten och stoppa alkoholreklamen som riktar sig mot ungdomar. Jag säger; DET VAR VÄL TAMEJ FAN PÅ TIDEN! Herregud, Sverige har blivit ett land som inte klarar av att göra nånting utan alkohol. Hela tiden kommer rapporter om hur mycket svenskarna dricker, barn ringer till BRIS hela somrarna för att mamma och pappa dricker, alla sorters missbruk ökar hela tiden och kryper längre ner i åldrarna. Vuxna tvingar sig själva att göra saker med barnen på veckorna och tröstar sig med tanken att snart är det helg å då får dom ta sig ett glas. Å tacka vettja semestern som ger en en ursäkt att dricka varje dag. Å tacka vettja baginboxen som innehåller tre liter och man ser inte på utsidan hur mycket man druckit. Det låter inte längre; Men va kul å fara och fiska!
Utan det låter; Åsså tar vi med oss en whiskey.
Nä fy fasen. Vem var det som sa det...??? Minns inte vem det var, men det var nån som sa att alkoholisterna på den berömda Bänken är bara två procent av alkoholisterna i sverige. Dom flesa gömmer sig bakom sina middagsbjudningar och sommastugor.
Jo jag är ju extra känslig för detta med alkohol. Men jag känner att sverige missar mycket i sin alkoholdimma.

Sådärja. En filmsammanfattning, en predikan om alkohol åsså fick ni ju veta att jag fått sovmorgon också! :)

Kommentarer
Postat av: jessie

Håller med dig till fullt å fullo..

2009-07-06 @ 09:22:46
URL: http://tihis.blogg.se/
Postat av: Madde

Bra sakt.... måste jag säga.. hade inte kunnat säga det bättre själv...

2009-07-06 @ 11:17:11
URL: http://madeleneblogg.bloggagratis.se
Postat av: Linda

En till som håller med dig,bra sagt/skrivet!!



Här blev det nästan ingen sovmorgon,börjat semestern idag men just idag så har dom börjat asfaltera våran väg så strax efter 6 så började välten vibrera förbi,mycket kul!!Men somnade om i alla fall.

2009-07-06 @ 12:00:29
Postat av: Catja

Å nääjj va hemskt! haha! Kul start på semestern! :(

2009-07-06 @ 12:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0