Mycket riktigt Impetigo....

... Uusch! Jag ställde rätt diagnos här hemma. Förmiddagen har gått åt att ringa bvc, ringa VC, åka till doktorn, till apoteket och hämta medicin, till andra apoteket för att köpa ytdesinfektion.
Jo jag vet att det är over the top och onödigt nojjigt men jag ville sprita lägeheten. Hihi! 
Jag veeeet... Men det kändes bättre. Jag har spritat hela lägenheten och alla leksaker, tvättat alla handdukar, alla kläder som legat framme, skurat golvet ännu en gång och vi har tvättat Elises händer trettiogånger redan idag!
Hahahaa! Jag veeeet jag nojjar men jag måste få göra sånt. Annars blir jag kollrig.
Jobbigt bara att det var just idag när jag är så slut.... Elise har sovit sååå dåligt i natt. Antar att kalaset igår blev lite mycket  för henne. :) Hon somnade en och en halvtimma tidigare än vanligt och har sovit som en kratta. Jag har fått vara uppe en gång i timman och läggningarna har tagit lång tid.... :(
Dessutom så somnade hon i bilen på väg hem från VC så hon har bara sovit en halvtimma hemma...
Frågade läkaren om jag skulle be föräldrarna som var på kalas igår å hålla koll på ungarna om dom visar nå tecken på koppor. Men det skulle jag inte tyckte hon. Hon skrattade och sa att det var helt onödigt. Att föräldrar ofta blir oroliga i onödan. NO SHIT!??!! Jag sitter ju här och nojjar ännu trots att Elise nu käkar peniccilin.. Hehe..

Tycker synd om lillagumman som har dehär på fingrarna. Hojj. Hon verkar inte ha särskillt ont. Hon leker på som vanligt utan att säga nått. När jag gjorde lunch idag så såg jag när hon satte sig på köksgolvet och tittade mellan fingrarna och funderade. Men såg hur hon tänkte "Men vad är det här? Det är lite besvärligt, jo lite ont gör det ju också."
Åsså drog hon igång igen. :) Men medicinen hon fick smakar ju ve och fan! :( Stackars liten, tre gånger om dagen ska hon ha denna äckliga vita flytande peniccilin.. Usch. Hon tar och sväljer nästan allt utan tjorv (hittills iaf)  men efteråt vägrar hon dricka saft för hon är väl rädd att det också ska smaka illa. Det bara rinner ur munnen på henne efter att hon tagit medicinen för att det är så äckligt. Å jag förstår henne, jag minns själv hur hemskt det där peniccilinet var. Huvva!

Nä jag måste ta och fixa lite middag nu....

Kommentarer
Postat av: Sanna

Nåå, stackers lillan då :(



Ja fyfan vad man nojjar sig, men MED ALL RÄTT ! Fan, det är ju våra ögonstenar det handlar om ! ;)

2009-07-30 @ 00:19:10
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0