Måssen är tillbaka

Men först resultatet från igår kväll:
1-0 till mig. Och till dig och du bettade på samma som jag. Det blev filmen, jag somnade, Patrik följde mig till sängen och han har kommit kring tre kanske till sängen. Haha! Men en skräll blev det också. Dom dör snuskigheterna jag sa inte skulle hända, hände faktiskt också! Haha!

Eftersom ni nu fått lite för mycket information så ska jag genast hoppa till dagens störst nyhet.
Dom jävla måssen är tillbaka! (Måssen= Måsarna. Men jag tycker att om det heter Mus-Möss så ska det heta Mås-Måss!))
Våran runda granne (Han är rund om magen och under fötterna) och hans runda hund. Tenderar att dinera ute på gräsmattan. Han kastar ut mat till hunden så det ligger över hela gården. Så äckligt tidigt på morgonkvisten så flyger det måss runt här och skriker och slåss om maten. Sen sätter dom sig på våran balkong och eftersnackar.
Hur kul är det? Det tar ungefär en tiondelssekund från det att en mås på balkongen börjar skräna till att Elise sitter upp i sängen förskräckt och undrar vad det är som skriker intill huvudet på henne.
Runda grannen har fått tillsägelser förr men han glömmer det varje sommar. SUUUCK. :(
   Han kom dessutom raglandes till utställningen i helgen. Just i finalerna så kommer han gåendes med en Sverige T-shirt utspänd över hans enorma pondus kagge. Ett par korta shorts och ett par gröna foppatofflor och gåstavar.
Han ställde sig bakom mig och Patrik vid ringen och vi hörde hur han började berätta åt nån karl bredvid sig om hur han och hans hund brukar vara och jaga björn på våren! (Hans hund är den fetaste jag sett! tror inte att den skulle orka hoppa över diket till skogsbrynet.) Hahah! Han tokljög om en massa saker han och hunden hans gör.. Lustiga gubbe! :) Sen gick han rätt in i uppsamlingsringen och gick och klappade hundar som precis var på väg in i ringen. Stackar stressade mattar och hussar försökte att inte vara otrevlig och gorma åt gubben. Han är ju snäll, verkligen, inte alls nån elaking. Men det kan ju bli lite jobbigt när sånna situationer som på utställningen och detta med måssen uppstår. Man blir ju så jäkla arg...
Igår hade han dessutom tappat bort sin nyckel. Så jag klättrade upp på hans balkong och sprang genom lägenheten och låste upp inifrån. Och ja..... Vi har olika inredningsstilar om jag säger så. (Då har jag sagt det oooootrooooooligt fint.)

Nånå, idag funderar jag på att sticka till nått som hette Farmen som fins i Tjautjasjaure (Haha! Jag blir så lycklig av sånna roliga byanamn! Jag ve inte hur det uttalas, kan bara skriva det! :)) Där ska dom ha lite smådjur som kaniner, nå lamor, lamm å sånt. Tänkte att Elise nog skulle uppskatta det. Kanske även Lina och Rebecka. Å camilla å Felicia kanske.. Hon börjar ju inte förrän tre idag ju! Vi blev många... äsch d löser sig! Jag vet ju inte om dom ska med. Det är ju bara vad jag klurar på.. :)

Men först mera frukost. En knäckemacka räckte inte. Tokhungrig ännu. Men konstigt nog sp har jag skrivrit detta inlägg UTAN kaffe. WOW!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad kul det har jag inte tänkt på! Måste också åka dit nån dag :) kostar det?

2009-07-01 @ 11:48:12
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Postat av: Sussie

Det har kostat dryg 100kr iaf. Vet inte hur d är nu



kram

2009-07-01 @ 15:06:18
Postat av: Linda

Han med blågula tröjan gick nog runt hela utställningen;-)Såg honom....nån undrade om han skulle vara med i bästa blågulahund-tävlingen!!!;-)

2009-07-01 @ 19:15:39
Postat av: Emma

Okej tack :)

Var det något o se där då?

Vi ska ju till lycksele djurpark nästa vecka så väntar nog med tjotti ; )

2009-07-01 @ 19:56:32
URL: http://nutiopa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0