Ettårsdagen över nu börjar allvaret.... ;)

Vi börjar med hennes otäcka sår! :(
Elise har ju haft ett sår på peTfingret i nån dag. Det har inte riktigt viljat läka så vi har försökt behandla det lite. Men så i förrgår såg jag att hon hade sår på sitt långfinger och ringfinger på den andra handen. Igår så jag sår på långfingret och ringfingret på andra handen!! Jag vet inte var dessa sår kommer ifrån! Dom bara dyker upp...
Två sår på en hand kan jag accetptera bara dyker upp, hon kan ju ha klämt sig nånstans utan att säga till men likadana sår på den andra handen en dag senare... Nädu. Då börjar jag fundera...
Kollade nu på såren på den ena handen å då är det blåsor ovanför och under såret! WHAT??!! Vad är detta??
Googlade naturligvis och kollade Egenvårdsguiden och I cant help but noticing it look alot like Svinkoppor!!!
UUUUHH!!!!! :-0
Så jag har tvättar pigans häder så dom är alldeles uppblötta....
Försökte ringa bvc men dom öppnar inte förrän åtta.
Vah??! Dom måste ju har nå akutnummer jag kan ringa när min lilla tös blitt sjuuuk!!!
Usch, tänk om det är svinkoppor... Äckligt. Det låter ju äckligt bara namnet.
Men hellre svinkoppor. Lite antibiotika i värsta fall så är hon frisk. Värre om det är nån köttätandeparasit eller nån hemsk hudsjukdom.. Hujj! Tänk om det är den där hudsjukdomen som man sett på TV. Dom stackars barnen som får så känslig hy så den går sönder bara som tar i skinnet.... Hojja.....

Nä nu är jag sådär nojjig. Nu är jag GALET nojjig. Nu är jag RIKTIGTJÄKLA OROLIG!
Hujj jag vill inte att hon ska ha nått. INGENTING.... Hujj.

Återkommer när jag vet mer. Ska ta och ringa bvc nu och se om dom jäklarna har har behagat att öppna mottagningen! ;)

Kommentarer
Postat av: Pappapoet

Hoppas det inte är svininfluensan bara...

2009-07-29 @ 09:06:39
URL: http://pappapoet.blogg.se/
Postat av: Sussie

hoppas det inte är något allvarligt. Men, det är det säkert inte. Kramkram!

2009-07-29 @ 14:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0