What Ingen städnojja??!

Konstigt. Stadigt varje torsdag så får jag städnojja. Jag skurar och donar som aldrig förr.
Nu har jag läst ut boken Alltid Odd (Ska läsa första delen till den nu, den som heter Odd Thomas) och väntat på att det berömda städrycket ska kicka igång men.... ingenting. Ingenting rycker. Skumt.
I måndags fick jag heller inget ryck. Jag tvingade mig själv till att halvhjärtat dammsuga och blöta ned golvet lite med moppen. Skumt.....
Nå jag ska då ta och skura badrummet. Det känns äckligt så det ska jag då göra idag och sen så skiter jag helt enkelt i det om jag inte blir sugen. Tjaaa, en dammsugning måst jag nog också köra. Fasen som jag tidigare sagt så är Hägern det stället där man tillverkar damm. Våra hus producerar damm som vi sedan fraktar över hela världen.
Dammråttan du såg på hotellet i Las Palmas härstammar faktiskt just från detta lappländska område.
Vet inte varför just vi producerar sånna kvantiteter av golvludd men det kanske har nått med dom stora mängderna renhår som går ute i våra skogar.
Dammets HQ här på Hägern var ju just våran förra lägenhet. 2:an. Nu när vi flyttat till större så har vi aningen lite mindre damm i omlopp men eftersom vi bara flyttae in i huset bredvid så har vi ändå ovanligt hög dammhalt hos oss.

Well... Då vet ni det.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Konstigt, vi har också en hiskelig mängd damm här. Mysko . . .

2009-08-20 @ 10:23:16
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0