Trots övehängade nackspärrsrisk så en helt underbar morgon....

Jo jäklar i min låda vilken ovanligt mysig vardagsmorgon.

...Tidigt tidigt så trillar dom första solstrålarna in mellan persiennerna i sovrummet. Rummmet blir sådär inredningskatalog-gult... Balkongsdörren är öppen och jag önskar att jag skulle kunna säga att dom vita änglevinge-tunna gardinerna svajade lätt i sommarbrisen. Men egentligen så var det ju en riktigt "Svennig" panellängd som darrade till i den berömda sommarbrisen. Redan innan hans (oerhört irriterande) alarmsignal så stryker fötter efter ben. Händer efter armar. Vi smyger lite närmare och ligger och kisar emellanåt och tittar på vårat inredningkatalog-gula sovrum... "Känns precis som utlandet..." Viskar Patrik.
"Mmm... " Säger jag. Han nämner sommarbrisen och hur svalt och skönt det är. Jag har lust att komma med ett motargument. "I utlandet är det ju aldrig svalt. Man ligger ju å svettas som en julegris i ett tvåmanna-tält i Kairo.."
Detta ville jag säga men gjorde inte det. Kände på mig att atmosfären och känslan av morgonen skulle falla i bitar. Fot mot ben strykandet fortsätter under tystnad tills hans (oerthört irriterande) alarmsignal ljuder...

Åsså var den där magiska känslan borta. :) Men på gott humör båda två på morgonen. Det händer inte ofta! Hah!
Jag påminde Patrik om att röra sig tyst så han inte väcker Elise. Det går sådär... Men han klarar sig med nöd och näppe.
Ända tills han ska ta sin mobil (med den oerhört irriterande alarmsignal) och gå ut genom dörren så tappar han telefonjäkeln i golvet.
"BUUHÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!! Hääääää-hääää-hÄÄÄÄÄ!!!"
Nu är den magiska känslan helt och hållet borta även mitt goda morgonhumör. Suck,
Men snart hittade det goda känslan tillbaka. Var bara tvungen att bälga en panna kaffe.
Nu är vi pigg å gla!

Idag ska här städas på morgonen åsså lunch åsså vila åsså bvc åsså poolbad för madame. :)

PS.Jo min nacke är på bristningsgränsen ännu.

Kommentarer
Postat av: Sanna

HAHAHAHAHAA! De där jäkla karljäklarna och deras morgonstök !!

2009-08-10 @ 09:23:07
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0