Uppdatering i utveckling

Jag kom på att jag inte har kört nån Elise uppatering. Numera kryper hon runt FORT överallt. Hon har också ställt sig upp, men nu ställer hon sig mot ALLTING. Så fort hon ser nånting nytt så är det första hon gör att prova ställa sig mot den. Hihi! Hennes gåstol är numera hennes klätterställning. Ungen kan inte stå riktigt stadigt ännu men klättra ska hon göra! :)
Sen har vi ju hennes snuskvanor. Vi får ALDRIG glömma toadörren öppen, För damen ÄTER toalettpapper. Det har gått så långt så bara hon ser en toarulle så börjar hon smacka med munnen (precis som när hon ser vällingflaskan).
Dessutom så kryper hon fran till toastolen och suger på toaringen!!! UUUÄÄÄCK!!!!! Sååå äckligt! Jag skrurar som en idiot bara utifall. Om hon bara skulle råka komma in i toaletten så är den så ren som den bara kan vara..... Men usch va jobbigt. Det här med toaletten är det värsta.
Hon har också sagt några ord men titta är det enda ordet hon avnänder rätt hela tiden.
Dessa ord har hon sagt minst en gång i rätt sammanhang: Titta, pappa, lampa, vovve, där.
Nu i dagarna har hon börjat med nått konstigt väs-ljus.
Låter ungerfär som när man gör en såndär sarkastisk "Jovisst-TS-ljud".  Du vet vad jag menar.. Sådär: Tssss!
Så säger hon hela tiden och det känns som att hon idiotförklarar mig! Hehe!

Igår trillade Svepet ner i brevinkastet och för en gångsskull så tittade Patrik igenom reklamen (om någon kollar igenom den hos oss så är det han, jag är så dålig på det själv) och såg köksstolar för halva priset!
Visserligen från JYSK och vi har sagt att vi aldrig ska köpa nått från JYSK mer för det håller sällan bra kvalite. Men ändå handlar vi där för jämnan iaf! :) Det går ju inte att sitta under stolen med att dom har en masssa bra å ha saker. (Mohahaa!! Det var meningen!) Vad man än behöver så finns det oftast på JYSK.
Så vi hittade köksstolar för 350 spänn styck. Dom var på halva. Braaaaaa pris! :D
Så vi ringde Ritva och Ingemar och frågade om vi fick stjäla deras gamla köksbord och det fick vi! Tjihoo! Till och med hemleverans på en gång! :) 
   
Grejjerna på bordet ska inte vara där... Söker med ljus och lykta efter en stooooor ljusstake! :)

Patte somnade på soffan igårkväll. Hihi När han hämtade täcket från sängen igårkväll sa jag bara God Natt för jag visste att han kommer slockna där och sova hela natten. Hihi!
Näää, jag kommer alldeles snart. Jag ska bara se lite Discovery...
Hah! Jovisst! :) Jag tror klockan var helv sex innan han kom till sängen.
Men när han sovit i TVrummet så har Elise sovit hela natten. Hmmm.... Måste kanske flytta henne till eget rum snart.

Tanken var att jag skulle till ÖL idag men vi fick ju lite sovis i morse så jag hoppar nog.
Vi ska äta fet-frulle vid vårat nya köksbord.
Både jag ock Patrik fick en Riddar-Känsla av bordet.
Riddarna runt det Rektangulära bordet. Det är vi.

Visst är det på Backmans jag sett en såndär jättestos kandelaber?!
Nån som vet?

Ha d gött!

Kommentarer
Postat av: Hannah & Mamma

GUUUH så FINT de blev!! :D Riktigt nice...men du....kolla på nå loppis eller nått...där brukar dom ju ha fina gamla stakar;)

Hittar du flera så köp en t mig med:P Kraam

2009-04-21 @ 09:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0