Slut på pipandet!

Jag har ju haft ett par tgympadojjor som gnisslat och pipit för varje steg jag tagit.
Dom började andra dagen jag ägde dom och tänkte att det skulle försvinna men inte...
Dessa jäkla skor har tjutit konstant och alltid. Spelar ingen roll på vilket underlag jag gått på.
Gräs, grus, asfalt, snö you name it, dom gnisslar!
Pga detta så har dessa skor fått ligga inne i garderoben oanvända.
Jag har tagit på mig dom flera gånger och tänkt att dom får väl pipa då åsså har jag dragit på promenad.
Varje gång har jag vänt efter femhundra meter och gått hem och bytt skor.
Idag var ännu en sån dag som jag tänkte trotsa gnisslet och ändå ta ut dom på walk. (Dessutom så har ju mina fötter vuxit ur mina andra gympadojjor...)
Så jag började med att gå till Anki (hade tänkt ta hem Pattes täckbyxor med iddes inte) drack ett glas vatten och surrade lite träning... Vart peppad och tänkte prova på denna jäkla löpning alla surrar om (jag har aldrig varit nån löpare).
Så på vägen hem efter kulturstigen så tänkte jag prova på detta jäkla joggande.
Hör å häpna! Jag orkade springa hur långt som helst juh!
Eller ja, jogga. Inget särskillt tempo hade jag ju... Men ändå! Jag orkade.
Från tågrälsen prommade jag till affären och när jag gjort min shoppingrunda och kommer ut så inser jag att jag går i total tystnad. What?! Var är pipandet?!
Bara borta!
Skönt, men skumt. Varför slutade dom pipa nu helt plötsligt??!

Sugen på en pulsklocka... Men nu är det mycket jag vill ha.
-Pulsklocka
-Ridstövlar
-Dammsugare

(Listan borde ha dammsugaren högst upp..... )

Nu ska jag å Patrik se film.
Nya Bond filmen. Och nä! Det har inte kommit ut nån ny.
Vi har bara missat den senaste! :)


Kommentarer
Postat av: Tess trött tokig morsa

hoppas du får en trevlig helg



kram

2009-04-17 @ 00:21:54
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0