Lördagmorgon äntligen minusgrader man kan tåla

Jahaja, här har vi vaknat på tvrumsgolvet. Bäddat och myst här hela kvällen igår.
Såg nya Beckfilmen (till Patriks förtret) å den var ju helt okej ju! :) (Patrik medgav också att den var bra...)
Elise somnade inte förrän vi la henne uppe på ena soffan istället. Varpå Patrik säger: "Men! Vad länge sen vi låg bredvid varann!"
Patrik sover ännu och jag och Elise har käkat frukost. Idag blir det en miniskotertur så Elise får prova på det. Få se om jag tar mig levande från gården med skotern. Misstänker att Göta kommer dräpa mig om hon ser mig på maskinen. Hon är övertygad om att man har ihjäl barnet om man åker skoter. Hon hör till den generationen som säger att man "...nu blivit sjuk..." när det är dags för förlossning. Haha! :)

På tal om förlossningen. Nu har det börjat. Suck. Nu är jag inte längre en vanlig människa som gör vanliga grejjer. Nä, nu är jag en babymaskin och alla bara väntar på att jag ska skrika "Vattnet har gått!"
Det enda folk säger riktat mot mig är: Hur känns det? Känns det nått? Har det hänt nått? Verkar det vara på gång? Har du nå känningar? Nånting?
JAG BLIR TOKIG!!!

Nu får ni sluta fråga!!! Jag blir galen!! Om ni inte slutar fråga mig om det hänt nått så kommer jag inte säga nånting till nån förrän barnet är fött och det börjar närma sig dop! Okej?
Jag vet att alla tänker, "Men det var ju bara jag som ställde en liten fråga.." 
Men DU är ju bara en av MÅNGA som frågar. LÄGG AV. Jag menar det!

Jag vet naturligtvis att ingen menar nått illa med det men det är OTROOOLIGT irriterande att svara på samma frågor gång på gång varje dag.

Nååjaaa, jag måste sluta nu. Elise står och bankar grejjer i huvudet på Patrik Jag ser hur det börjar pyra ut svart rök från under hans täcke. Varför säger han bara inte åt henne?


Kommentarer
Postat av: Angelika

hmmmmmmmmm känner du nåt!! haha skojade bara...

bebis brukar ju få bra fart när mamma och pappa har lite raj raj !! inte kanske det är nåt bevisat eller omskrivet , men det har funkat på våra haha... så nu är det bara på med (ok nu blev det svåra stav problem men du fattar säker vad jag menar) på med ditt rafs set och bjud patrik på lite töre raj raj hahahahahaha..

2010-02-13 @ 09:12:20
Postat av: Anonym

Hi hi, jaaaag förståååår dig !Skrev något ganska identiskt innan noah föddes. man höll ju på att bli psyk !!!!

2010-02-13 @ 11:24:20
Postat av: sanna

Ja, det var då jag som skrev den kommentaren :)

2010-02-13 @ 11:24:52
URL: http://sannaxel-blogg.se
Postat av: Johanna

usch vad man känner igen sig! Det är förjävligt.. och bloggar du inte på 1 dag så kan du räkna med att du får telefonsamtal vart folk undrar om du är på förlossningen! ihhh

2010-02-13 @ 13:32:49
URL: http://jobeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0