Sååå tyyypiskt!

... Så jag och Elise klädde på oss och gick ut för att leka och gå och handla.
Vi gick ut och det var jätteskönt ute. Blåste lite grand å sådär höstkrispigt.
Vi hade soppåsen med oss å när jag går till soprummet ser jag hur KOLSVARTA moln drar in. Snabbt!
Gick in i soprummet och när jag kommer ut har allt ljus försvunnit å dom svarta molnen är ovanför oss och fyller hela himlen. Gick så sjukt fort. Å i samma veva börjar det blåsa HÅRT. Rena rama orkanvindarna. Insåg att nu är det bråttom! Satte Elise i vagnen (hon hade gått till soprummet) och sprang gärnet. Just när jag börjar springa så börjar det regna. Ökar takten å Elise sitter å klappar händerna å tjuuuter av lycka för det går så fort.
Jag såg trappuppgången från soprummet men tänkte att vi hinner aldrig.
PRECIS när vi kommer in under tak så öppnas himlen å allt som finns där trillade ner. Regn, hagel å säkert snö, nån gammal ande som fastnat mittemellan.. Billarm började tjuta å gatan blev hipsvips tom. Det blixtrade och dundrade samtidigt. Tänkte vänta under tak till det slutade regna för så snabbt som det kom in så kommer det försvinna snabbt.. Men Elise blev rastis så vi gick in igen. Fasen.
Ska vänta till det slutar åska iaf å det värsta regnet drar förbi så går vi ut sen ist. Elisen blev helt lessen när vi var tvungen å gå in.... Hm.
Hon som var igång å gick å allt där ute.. Typiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0