NU SÅ

Jahaja. Jo syrrans vistelse förlängdes med en dag. INTE mig emot! :) Superskoj har det vart å ha henne här. :)

Min klänningspanik eskalerade efter att jag varit på stan. På stan köpte jag en svart typ...tunika liknande grej i tunt svart glansigt tyg. Helt fin! :)
Men så drabbades jag av tillfällig sinnesförvirring och köpte ett par svarta lackaktiga leggins. Superfina och satt som smäck. Men väl hemma när jag provar allt tillsammans så skriker jag:
"Men VAD TÄNKTE JAG PÅ??!! JAG SER UT SOM EN PORRSTJÄRNA!!!! EN GRAVID PORRSTJÄRNA!!!!!"
Fanns inga klänningar alls på stan och jag kände paniken stiga. Folk kom till undsättning (Tack ALLA som hjäpt och jagat kläder i mega gravid storlek!!)
..och kläder provades för fullt. Jag har nu bestämt att detta blir sista tillställningen jag går på gravid. KOmmer inte gå på fler. Otroligt påfrestande att inte kunna klä sig och inte passa nånstans.
Grät och snyftade till Patrik "Förr var jag tjejen som hade kläder till alla situationer, å hade jag inte det så fick jag det att funka jävligt bra iallafall... BUHUHUUUUU!!!!"
Pjufh! Till slut hittade jag en klänning hos LL som jag fick plats i med mage och tuttar utan att jag ser ut som ett helt hus! Skor matchar perfekt... SKÖNT!
Åsså idag är det dags då för bröllop.
Tänkte skjutsa Elise till Ritva och Ingemar till elva ungefär. Så sticker jag å solar, hem å duscha, iväg å få fixat håret, hem å sminka å klä sig (och stryka Patriks skjorta, för det är är jag kommer hem igen som jag ska fråga om har har strukit den och han kommer svara Nej. Hihi! Han är så förutsägbar ibland.. hehe!)

Sen blire säkert Sjötorgs. Ska kolla om jag skulle fixa håret på R. Eller om hon kirrar det själv....

Måste inhandla:
Ev. ett skärp. Lila hellst.
Strumpisar
Compeed skavsårsplåster

JOJUSTJA!!! Vettni vad vi fick igång igår??! :)
Jo DISKMASKINEN!!!! Tjohooo!!
Såå jäkla skönt. Jag och Patrik drog kablar, klistrade lister och krånglade med (Hör nu) muffar och hanar (Fniss) under diskbänken. Så nu är de igång. Sä jäkla skönt. Sparar på min rygg en hel del.

Nä. Jag ska ta och borsta tänder. Mina egna och Elises (numera) två tänder. (snart tre.)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Linda å Ellen

Skönt att det löste sig!Har oxå varit i samma kaos när jag väntade lillbruden,inte alls kul:-(

Men ni kommer att få en toppenkväll,bröllop är alltid kul!!!Ha det så kul!

2009-09-12 @ 09:34:40
Postat av: Emma

Det slog mig att både du och min moster ska på bröllop idag så kanske ni ska på samma.. hehe :p

2009-09-12 @ 17:19:15
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Postat av: sanna

Haha, tur att det löste sig :D

2009-09-13 @ 08:57:16
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0