Kräft-barnet..

Elise har smugit sig in till oss vid fem tiden i morse. Hon korvade runt lite i sängen å så men det är ju inget onormalt direkt...
Så jag märkte ingenting förrän när jag klev upp en halvtimma senare och stod och gjorde välling till henne.
Elise kommer då fram och ställer sig bredvid mig å då ser jag ju att ungen är ju KNALLRÖD! :-0
Tar upp henne och känner att hon är ju skållhet! In i badrummet å ta tempen och ja, nästan fyrtio grader!
Lilla Pigan.. Nu ligger hon är på soffan under täcket med saftflaska och hon har fått alvedon. Hoppas att det är nått som går över snabbt.
Jag hade dessutom förmiddag idag så jag fick ringa å väcka chefen som jobbat eftermiddag igår. Ooopsie!
Hmmm... Typiskt att hon ska bli sjuk nu. Vi märker på jobbet att vi alla är som små löne-horor just nu inför jul. Vi står och studsar och skriker "JAG KAN JOBBA DÅ, Å DÅ... Å DÅ OCKSÅ!!!"
Jag trodde att man hade karensdag när det gäller VAB:en men det sa Patrik att han visste minsann att det inte var så. Så jag gick in på försäkringskassan.se och anmälde. Fasen vad lätt det var då! :) Hur smidigt som hellst!

Jag ska passa på idag och rota fram julkartongerna från förrådet och kanske byta gardiner i nått rum...
Annars så finns det ju en massa städ att ta tag i. Jag har legat på latsidan. Inte gjort nånting på säkert två veckor.

Nä nu ska jag å titta till lilla sjuklingen..
Här är hon lilla... Hojj, va hon är hängig... :(


Kommentarer
Postat av: mormor

Det är verkligen inte samma piggelina tjej som förra veckan :-( Ge henne en krya på kram... Puss o kram

2009-11-23 @ 07:13:35
Postat av: Linda å Ellen

Krya på dig,Elise!!

2009-11-23 @ 15:54:37
Postat av: sanna

NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :(

2009-11-25 @ 10:58:19
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0