Feberstatus oförändrat

Ja här är läget som igår. Fast i natt har hon hat ännu hägre feber... Mätte aldrig men vi var uppe över fyrtio. Skulle tippa 41,nått. Men i med Alvedon och hon och jag gick ut i TVrummet och kollade TV och drack saft. Då piggnade hon till efter ett tag och började leka å svammla å busa här.
Vid fyra halv fem somnade hon om på soffan å har sovit till åtta.
Nu är hon uppe och knallar men jag tror alvedonet håller på å ge med sig så det börjar bli dags för en ny dos.
Det är maxdos som gäller. Tre fyra timmar efter att man gett alvedonet så går febern upp igen..
Patrik nojjar och ska ha mig å ringa läkaren. "Tänk om det är svininfluensan!!"
Jamen va bra då! :) Om det är den! :) Hon har ju bra feber. Inget annat. Visserligen hög feber men hon äter, dricker, är uppe och leker mellan varven och hyffsat pigg.  Så om hon kommer igenom svinis såhär smidigt så är det ju bara toppen! :)

Nu ska jag ta och bada lilla fröken så hon får känna sig lite piggare å fräschare... Passa på innan hon blir febrigare.

Annars så är det jobb idag.. Jobbar eftermiddag. Så farmor kommer och är här med Elise tills Patrik kommer hem från jobbet. Känns trist att fara på jobbet när pigan är så sjuk men det är ju ett bra skift och det ska bli skönt å komma ut å jobba lite. 

Nu är det barnpsykologen på TV.. HÄJJ!

Kommentarer
Postat av: Johanna

hoppas hon kryar på sig, lillgumman.

2009-11-24 @ 20:34:07
URL: http://johannalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0