Eftermiddagen ÄNTLIGEN slut så även skojakten!

Jah herregud vilken eftermiddag! *Torkar svetten ur pannan*
Efter Elises vila så skulle ju jag iväg och köpa skorna på Granngården. Ska precis börja klä på oss när våran nya försynta utländska granne knackar på dörren och lyckas förklara på knagglig svenska att tvättmaskinen i tvättstugan inte går att öppna och hon har sin tvätt i den. Hon behövde hjälp att ringa till Top Bostäder så dom kom och fixade upp luckan. Följde med henne ner till tvätis och provade öppna men icke! Satt som berget!
Ringde till Tops Felanmälan och dom skulle komma och hjälpa henne... Gräjt!

Upp till lägenheten och klä på mig och Elise och ner till bilen för avfärd till Granngården....
"MEN VAD I HELVETE!?!?!" Vrålar jag ute på parkeringen.
BD-Jävla-X har varit och skrapat ochj skottat på parkeringen. Men detta år har dom inte förvarnat med lappar och sagt att vi inte får parkera på gården idag.. Så dom hade skottat så fint runt min bil.. Så min bil stod alltså parkerad uppe på en fin liten platå på sådär drygt 25 centimeter.
Svor för mig själv och övervägde vad jag skulle göra.
Skitsamma. Bära eller brista. Jag antog att killarna som skottat kan ju inte vara så förbannat dum i skallen och ploga så att jag inte kommer ner... Trodde dumdristigt nog att killarna vetat vad dom gjort.
Backar, och naturligtvis så hängs bilen upp.
Försökte komma lös och ringa Patrik som naturligtvis inte hade telefonen på sig. Förbannad som fan ringer jag Tops felanmälan igen.
"Hej. Catja här. Jag ringde angående en tvätmaskin nyss. Men nu har jag en annan felanmälan. Min BIL HÄNGER hr på parkeringen!"
Tanten tyckte först att det inte var hennes problem. Men efter att jag förklarat vad som hänt så ringde hon Securitas som skulle komma och hjälpa mig... Men dom hann inte fram. Fick hjälp av två starka grabbar som gick föbi! :) Tackar tackar!

In i bilen, (börjar bli stressad för Elise matdags närmar sig) till Granngården.
Provar skorna och naturligtvis så är dom lite för spetsiga fram så min CP-tå tar skada. Jaha. Det gick ju inte.
Nu började jag hålla galet mycket på tummarna för min budgivning på tradera.....

Pratade med Ritva i telefon och hon hade nå skor. Dit och prova dom men inte. JÄVLA FÖTTER!!!
Stressad som fasen hem och mata Elise....

Ritva och Ingemar kom och drack kaffe och blev kvar tills Patrik kom från jobbet och vi tryckte Pizza allihop...

Elise bad närmade sig samtidigt som mudgivningen närmade sig sitt slut. Idag var jag inte lika blåögd som igår. När det var sex minuter kvar började buden hagla in och jag kastade Elise i Patriks famn. Satt och svettades och budade halv ihjäl mig under dom sista minuterna... Pulsen var bra hög innan allt var klart och jag faktiskt vunnit budgivningen.
Herregud vilken pärs det där är! :) Spännande rent av! :)

Men nu är ja ägare av ett par ridstövlar. Finally. Jakten över.
Hade ju hellst haft ett par kängor men jaja.... Struntsamma!
Dessa skor hinner j dock inte fram till mig till på tisdag. Men som tur var hade Sophie ett par kängor till mig till på tisdag! Tack gumman! (Fast du är du knappast här å läser! Btw, förlåt för att jag knäckte ditt revben!) ;)

Nu sitter jag här och ser Lets Dance finalen. Helt färdig är jag och med en galen huvudvärk smyger sig på mig.....
Ska ta och borsta tänderna med min härliga tandborste och lägga mig i sängen med min härlige Patrik och se TV. Han var på betydligt mycket bättre humör när han kom hem.
Han var dessutom mycket nöjd med skjortorna!

Nä hörrö... Nattinuffsan!

Kommentarer
Postat av: mamma

God natt... kauniita unia, oman kullan kuvia ;-)

2009-03-27 @ 21:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0