Blev en slalom dag! :)

Japps! Familjen vaknade till liv vid sju tiden som vanligt (efter en mycket strulig natt.... Varit många nu så man börjar känna sig sliten...) och vi låg kvar i sängen i en timma och drack kaffe/välling.
Kollade lite nyheter och slappade bara.. En såndär härlig morgon...
Då kläckte Patrik också iden om att vi även idag skulle åka slalom.
Ja va fasen tyckte vi, det gör vi! :)

Hoppade upp och gjorde oss i ordning.
Skjutsade Elise till Ritva och Ingemar som fick den äran att roa fröken idag.
Sist vi var och åkte så lånade vi Ritva och Ingemars bil.. På väg till dom säger jag till Patrik att vi knölar in skidorna i våran bil idag så vi slipper nöta på deras bil.
Men när vi närmar oss hus nummer 36 så ser vi Forden på gården med skidorna fastsurrade och klara på taket!



*Underbara*
Vilket LYX!
Ingemar hade till och med tagit in mina stavar framför brasan för att torka remmarna!
Vi har barnvakt/ transport/ Skidut-låning/ Service/ restaurang/ kombinerat hos dom! :)
Så det var klart, lämna Elise och kila bara...
(Idag saknade mamma pigan faktiskt värst mycket,,,)

I backen så gick det bra, åkte med Ante, Sophie, Jack och Matti.
Träffade även Anki där... Jisses, Dundret är verkligen the place to be! :)

När vi gick in för att fika så satte sig en liten fyraårig tjej mittemot mig. Hon tittar på dom uppstoppade fåglarna i hörnet på fiket och säger till mig.
"Titta djur!"
"Mm, säger jag, det är nå fåglar... Vad är det för fågel Patrik? Nån hök eller?"
"En fiskgjuse är det...."
"Meeeeenh! Vah? FISK-gjuse när det är en FÅGEL! Konstigt va?!"
Säger jag överdrivet med ett överdrivet minspel till flickan, så som man gör med småbarn.
Hon tittar dumt på mig och säger:
"Men jah! Den ÄTER väl FISK!"
Öh??! Tror ni jag kände mig dum?! Hihi! Dom är inte korkade dom små barnen! :)



Efter fikat satte vi fart i backen igen. Jo visst. wow liksom. Två åk sen frös Patrik. Han var som ett litet barn!
Så vi packade in oss i bilen och åkte till Gammelmormor i Kullen.
Där mötte vi upp Ritva Ingemar och Elise som hade promenerat från Mbgt.
I kullen bjöds det på korvsoppa och bastubad... HÄRLIGT!!

Hemkommen sen en timma typ och Patrik tog itu med Diskberget medans jag gav Elise gröt. (Ja, berget var så stort så den hade till och med fått en egen stor bokstav!)
Äntligen är disken borta.... Fyrtiofem minuter stod han och diskade så ni kan ju tänka er! Hoh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0