Aaah... Babyproofat klart... Tror jag.

Haha! Ja, jag tror att jag fått bort allt...
Gick även an med dammsugaren och moppen och gick igenom golven noga.
Ni vet dom där skrymslerna som man inte alltid knölar in i med dammsugaren...
Som hörnet bakom byråns ben... Där tar man inte alltid så ordentligt.
Så idag tog jag RUBBET.
Anna Wahlgren skriver ju också att man ska hålla golven rena... Det hjälper att hålla barnen friska.
Det är det jag upprepar åt Patrik (Han gillar A.W) när han gnäller om att jag städar hela tiden..
:)

Nu är det rent här. Skönt!
Fast Kottes rum är kvar... För imorgon ska jag rensa min garderob och sortera ordentligt.
Så imorron kommer det bli dammigt värre där.

Farligheter jag hittat på golvet:

-Skruv
-Metkrok
-Fiskedrag
-propp (konstigt ord, ni vet dom i elskåpet...)
-Sten (olika)
-Häftklammer

Dom flesta prylarna i hallen....

Nu ska vi käka korv och makaroner/ grönsaker för mig...

Gurko är här här! :) Det var kul att han kom.. Länge sen man sett honom!
Nu ska vi sätta igång med lunchen...

Tack alla Gälka mammor (och lule-) som tipsat om babyproofing!

Kommentarer
Postat av: Sandy

Japp, så är det.



Gillar din blogg, du skriver roligt! :D



Ja fan, måste också barnsäkra hemma. J har ju börjat krypa nu, den lille rackarn. :) Men tror dock inte att jag hittar några metkrokar på golvet här. Låter ju livsfarligt, haha. Men jag får väl börja kolla igenom mitt barnsäkerhetsförråd.



När jag bodde själv städade jag alltid i alla möjliga skrymslen och vrår, men sen jag flyttade ihop med R har det inte riktigt blivit av. När jag var gravid orkade jag inte, då städade han och absolut inte lika noga som jag. Han tog bara bort det synliga dammet liksom. Och nu, ja... Det blir väl att man drar över då och då, men absolut inte som innan.



Ha det bäst! Kram

2009-03-11 @ 18:23:09
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

ojoj vad min mor skulle vara stolt om hon skulle se dina rena golv nu :) t om rent bakom byrån, här är de ju endast vid kvalstersaneringen de var såå rent ;)

2009-03-11 @ 18:43:27
URL: http://ninniii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0