Städnojja

Jaha, nu har den slagit till igen. *SUCK*
Ojej att det kan vara praktiskt ibland men för mig är det en börda. Hojj.
Jag dammsuger redan i normala fall i princip varje dag (sen slutet på graviditeten, boandet blev kroniskt!) så städnojjedag blir tuff. (My God vilken lång mening!)
Har koncentrerat mig på badrummet. Det luktar nu som ett badhus.
Lyckades skura väggen så mycket så färgen lossnade lite grand ovanför duschkranen! (Lyckats med det?)
Sen har jag också burit in i Kottes rum allt som ska ner till Frodeth (=Förrådet. Men jag och Nina talar om någon från en fjärran land som dricker lite för mycket. Frodeth är nämligen alltid fullpackad. Sen har vi vår vän Hemmeth också.. Ja hemmet. :)) Det handlar inte om lite saker som ska ner Frodeth. Funderar på att anlita en flyttfirma.

Usch sen fick jag göra det pinsamma idag igen. :(
När man städar så lyckas man ju få ihop så jäkla mycket sopor och skräp.
När vi gick ut jag och Elise så hade jag vanliga soppåsen, toasoppåsen och blöjpåsen att gå ut med.
*Skäms och hänger med huvudet*
Jag hatar det! Brukar annars se till att gå med MAX en påse om dagen.
Men dagar som idag kommer ju då och då. Usch!
Känns som att folk ska tro att vi har sopor överallt. (Ja, det har vi ju visserligen, men liksom i sopbehållare.)
Eller, usch vilka skräpare!
Usch.... Så sånnahär dagar går jag till soprummet bakom husen så ingen ser mig. 
Sopor är pinsamt.

Jahaja.. Elise vilar igen. Ska nog ta och slänga i mig nånting snabbt att äta. Känner mig hungrig och lite frusen.
Brrr... kanske en kopp te också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0