Roliga lilla tjejjen

Haha! ELise har blivit så kul. Hon fattar en massa och säger så roligt. (Fast det är nog bara vi som är föräldrar som tycker att hon är rolig... heh)
Igår hittade hon min plånbok och öppnade den. I den har jag en bild på henne och Patrik. Hon ser sig själv slår sig själv för bröstet och säger "E-se, E-se. Däää..."
"Jo, det är du. Men vem är det där då?" Pekar på Patrik naturligtvis.
"Ba-ppaa!"
Åsså ropade jag till Elise vid lunchtid att det var dags å komma å äta. Då kommer hon in i köket. Sljuter fram sin stol till bordet och står och väntar med ryggen mot mig att jag ska lyfta upp henne.
Sista grejjen för igår hade varit när Patrik hade badat henne på kvällen. Han är så nervös för att hon ska kissa ner soffan så han tar på henne blöjan så fort hon är torr. 
Elise reagerade på detta och vände sig om och tittade frågande på honom. Sen klappade hon sig på magen och gjorde cirkelrörelser. Vilket betyder; "Hallååå, du ska ju smörja in mig först pappa!"
Så jäkla roligt när hon börjar kunna komminucera med oss lite grand.
Hon säger inte så många ord. Det är:
Mamma
Pappa
Lampa (som låter pa-mpaaa)
titta
vovve
kisse
Brrrrr (bil)
där/här
Elise (E-se)
Mössa (saaa)
Meh! Det var ju ganska många ord ju! :)

Jo! Åsså gillar hon ju å sjunga.
Numer kan hon koreografin till:

I ett hus i skogens slut
Klappa händerna
Imse vimse spindel
Fem små apor (Den brukar hon börja sjunga på själv trots att hon inte kan texten.. Hihi)
Hopppe Hare

Ja, det var uppdateringen från oss... Häjj!
(ska på profoto och kolla på bilderna vi tog förra veckan!)

Ajjjaaa... Nä nu ska jag göra mig klar för jobb. Ska förbi profoto och titta på våra bilder. :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Nog måste alla tycka Elise är så söt, klok och rolig:).

2009-12-04 @ 10:14:31
URL: http://profoto.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag längtar också att få se era bilder :-) Ha det bra o kram till ALLA från mamma/mormor/svärmor

2009-12-05 @ 13:33:44
Postat av: Sanna

Hähä, sicken duktig tjej :D

2009-12-10 @ 08:22:58
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0