Morgontrött och sur unge

Jahaja! Bara för att jag skrev igår att vi sover hela nätterna så vakade Elise i över två timmar i natt. Höh! Åsså surade hon nu för att hon var tvungen å kliva upp. Tossiga unge! Sov på nätterna så är du inte lika trött på morgon...

Elise ska till dagmamman och jag ska på aku. Ska dra ett varv på stan sen å kolla om man hittar lite klappar....
Eller födelsedagspresenter kanske... ;)

JO! Mamma frågade vad Elise önskar sig i julklapp. Hon önskar sig en liten fåtölj å titta TV i. :) Hennes saccosäck är hon fortfarandande rädd för så den funkar inte alls.. Måste nog vara en väldigt enkel fåtölj för annars kommer hon rata  den. Hon brukar kliva ur saccocäcken när vi sätter henne i den, åsså går hon fram precis fram till tvn och sätter sig på golvet men ansiktet vinklat rätt upp och fötterna in under dvdbänken.

En annan sak som jag kom på hon behöver är en ryggsäck. Men den ska jag å köpa själv idag. En dagmamma väska. Orkar inte söka efter min "fantasiväska" mer.

Nä, nu måste jag börja klä damen och borsta tänder. En lussekatt ska jag klämma också. Vi bakade igår jag å Elise. Hon var lite rädd för degen men till slut fick hon ihop en sorts lussekatt. Som jag naturligtvis brände... Eller...hmprf.. Övergräddade lite. Men absolut ätbar.

Hej så länge....


Kommentarer
Postat av: Anni

Biggest loser är väldigt inspirerande, synd bara att man inte har fyra timmar per dag på sig att träna, knappt så man knopar ihop en timme om dagen=o/ Jag känner mig mest smal när jag ser Biggest loser=o)

2009-12-01 @ 09:35:29
Postat av: mormor

Tack för tipset ;-) Ha det så bra... Kram

2009-12-01 @ 10:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0