LUCIA

Ja ursäkta min frånvaro. Men jag åkte på magsjuka jag med... Huuuuuvva!:( Fast jag spydde inte. Inte heller behövde jag räcerbajsa. Konstigt! ??? Men jag fick bara ena jäkla kramper i magen, frossa också var jag heeeelt slut. Matt och slut i hela kroppen och bara låg och sov ett helt dygn.
Vaknade halv fem en morgon av kramper i magen. Gick och la mig på soffan för att inte störa Patrik och Elise.
Vid åtta ringde jag BM bara för att kolla så det inte är farligt för bäbisen med magsjuka. Jag berättade om min magssjuka och att jag inte spytt eller skitit. Hmmm... BM upprepade det jag sa.
"Ingen kräkning, kramper i magen med några minuters mellanrum.... Hmm.. Har du funderat på att kanske ringa förlossningen?"
"Öööhh, ja justja. Det kanske jag skulle göra...."
Kände mig inte så orolig ändå så jag väntade med att ringa dom.
Inget annat hände än kramper och frossa och det lugnade sig lite senare. Men kring två ringde jag ändå förlossningen bara för att lugna mina nerver lite.
Men men ingen fara. Bäbis är kvar i magen som den ska. Bra bra...
Ja. Så jag har legat sjuk. Ett dygn. Dygnet efter det så var det ju julbord. Inte allt för bra tajmat. Patrik jobb hade julfest så vi for och skulle äta. Jag trodde inte att jag skulle få i mig så mycket men jodå. Jag åt sill sill sill sill sill... Inget annat! Hahaha! :D Men det är ju sååååå gott! :)

Nå, i dag är det lucia. Jag och Elise väckte Patrik traditionsenligt med ett enmanna lussetåg! ;)
Så nr vi fikade i sängen kom vi på att nästa år har vi ju ett litet tåg att lussa med. Då är det ju två monster som ska smyckas ut! :)
Hae tänkt att elise skulle bära in brickan med lussekatter till Patrik och jag skulle sjunga. Men damen ville inte bära brickan, hon bara stal en lussebulla åt sig själv från fatet och struntade i dom andra. Så jag fick skrika från hallen så Patrik skulle vakna. "SAAANKTA LUCIAA!!! SANKTA LUCIAA!!" Som ett lucia alarm lät jag! Haha! Så fick vi rusa in i sovrummet så Elise inte skulle hinna slita av sig glittret på huvudet.. Hehe... Nå. Nästa år kan man ju resonera lite mer med  henne och förklara. :) Å lillisen kommer vara för liten för att protestera.. eller.... få se här....NÄ! Tio månader. Visst fasen kan lillis protestera minsann.. Nå. :)


Ni år ursäkta. Alla bilder är tagna med mobben så kvallan är inte den bästa! 
Men här är lilla lucian... :) 




Pappa har precis tagit en tugga av lussekatten som Elise lät honom smaka. 
Därav den snygga minen! :) Jag har btw inte lov av honom att lägga upp den här bilden så säg inget åt han! ;)


På julbordet. Höhöö, nog har man lagt på sig ett å annat kilo nu! Hihi!


Patriks chefs tjej, och Patte himself! :)


Patrik och Elise har varit ute å åkt pulka. Matchar varann i rött! 
Finaste ♥


Jag å Elise på pulkåk. Eller vi är på väg till dagamman! :)


Kväll. Trött liten tjej. Pappa lyfte ner henne i snön. Detta är resultatet.
FÖRBANNAD som få!


Elise bakar lussekatter.




Hittade pepparkakorna i granen. Numera hänger dom högt högt upp! :)


Patrik fick vakta med telefonen i flera timmar för att kunna ta den här bilden. Som tur var sov Elise tre timmar den gången. Men ser ni! TVÅ talgoxar på barnvagen! :)


Käkar rån. Bäst å ha hårband så luggen inte far i maten... Hehe! :)

Nä nu orkar jag inte ladda upp fler bilder. Detta får duga för nu. 
Ska ta och klä mig och Pigan och dra ut å leka lite. :) 
Tjing!




   

Kommentarer
Postat av: emma

vad kul med lite bilder!Pigan e så söt!Hoppas vårt lilla knott bli lika söt som sin kusin! Ps.ser att du minsann inte kunde hålla dig me födelsedagspresenten;)

kram

2009-12-13 @ 09:50:57
Postat av: Catja

Nä det gick ju inte! Han hade ju bara skinnjackan! :)

2009-12-13 @ 10:39:51
Postat av: mormor

Vilka UNDERBARA bilder :-))) Ni har räddat mormors dag... Puss o kram på er...

2009-12-13 @ 11:58:31
Postat av: Jessica

klart sötaste lucian i stan.. om man blinkar med ögonen kanske man får ett luciatåg nästa år =)



kram

2009-12-13 @ 14:16:59
URL: http://tihis.blogg.se/
Postat av: Lina

Är det en flicka ni har? Jag trodde det var en gosse:S

2009-12-17 @ 14:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0