Sorry frånvaron!

Hellöööuu! :)
Bloggen hamnade i skymundan igår pga olika omständigheter... Hmmm....

Hos tandläkaren gick det bara bra....
 
Vi gick in.
Sa Hej.
Hej tillbaka.
Hon frågade hur många tänder Elise hade.
Inga svarade jag.
Nähä. Vad dicker hon?
Mjölk och vatten.
Äter hon godis?
Nej.
Äter hon mat ordentligt?
Ja.
Man ska borsta tänderna två gånger varje dag. Inte ge saft eller godis. Om en stor skada sker på en mjölktand i samband med, säg ett fall kanske, så bör man meddela detta till sin försäkringsbolag då är man garderad om skada evetuellt har skett på den permanenta tanden. Lyft på hennes läpp tack. *Tar en ficklampa i handen*
*Jag lyfter på läppen*
Jo där är två tänder. Kommer nog snart.
Det var det jag trodde.
Här får du en tandborste Elise.
*Elise sätter den i munnen*
Hejdå.
Hejdå tillbaka.

Tog ca sju minuter.

Sen så var det full rulle heeela dagen. Bla var jag och lade undan lite höstkläder till Elise som jag ska försöka hinna hämta idag.

Elise råkade precis slå på tvn. Hon bytte kanal och slog på AXESS och tittade på Wiens gosskör. Detta satt hon och såg på i säkert tio minuter åsså somnade hon på plats. Så jag fick bära in henne i hennes rum å sova utan lunch nu. Hon får äta sen ist! Hehe!
Så jag har lite brådis här om jag själv ska hinna sova nått.... Så Häjj så länge! :)

Är det INGEN som vet när ÖL öppnar???? Skumt.... Ska ta reda på det så så ni andra får veta! :)



PS!! Jojustja!!! Igår kväll så drog bebban i magen en sån frivolt så jag höll på å kräkas ta mig tusan! HIHI!
En såndär riktig snurra-runt-två varv så det pirrade i magen värre än i en bergochdalbana!

Kommentarer
Postat av: Tessah



tack för råden , tänkt på dom själv också :)

Vi tar det lugnt ..ojoj jag är så nojjig så du vet inte ...misstänksam uti allt känns det som men det är väl så efter en separation.

Och den där E tror jag också är nån jag känner ...säkert nån vän också det skulle inte förvånas.



Gud va tiden går snabbt tänk ni ska ha en bebbe till snart!!! Ojj vojj :)



2009-08-18 @ 12:57:48
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Sussie

7/9 öppnar ÖL igen. Träffade Ann-Louise idag.

2009-08-18 @ 13:21:46
Postat av: Sanna

Hi hi, ja trevlans tandläkarbesök :)



Näfan, det har inte blivit så överdrivet mycket filmkollning sedan Noah kom till världen :) Och svenska filmer och filmer utan text är en omöjlighet p.g.a. en rätt hög ljudnivå hos lillen :/

2009-08-18 @ 13:23:02
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0