Galet kul i stallet

Fick den jag hade hoppats på! :)
Lector. En riktig suris är han. Man brukar ha honom ute i stallgången när man sadlar honom för han är inte på leka med i boxen. Naturligtvis var det en tjej som skulle tvätta svansen på sin häst så jag fick fint ställa mig i boxen tillsammans med den där galningen... Hehe!
Jag jag fick hoppa studsa och ducka för tänder och hovar som flög huller om buller i boxen. Tillslut kom J och C och höll i honom när jag sadlade för annars hade jag aldrig blivit klar! :)
Men som vanligt, så fort han fått på sig sadeln så är han som en ängel. Såååå fin att rida. Helt Wünderbar!
Hela lektionen gick hur bra som helst, finfint. Det gick galet bra.
Vi hade markarbete, lite bommar och ett litet kryss.. Kul kul.
Sen fick Nipsen dåndimpen och kastade av J.
Nästa var Q-ling som kastade av Y. (Detta är alltså filbunken som knappt går att få i trav för han är föööör seeeeeg men inte idag han blev smittad av galenskapet!)
Sen var det min tur, Lector gjorde bra ifrån sig och jag tyckte att allt kändes skitbra. Så i galoppen efteråt Tjoar (KORKADE) jag: "TJIHOOOUU!!"
Ja, då tyckte ju Lector att "YESSS hon tycker det är roligt, nu drar vi ett varv, men först. BOCKAR vi som "Tack""
Tjong så hänger jag runt halsen på hästen.
Jag påstod naturligtvis att jag bara övade på alternativa avstigningar... Hehe! :)

Men nästa vecka ska jag rycka åt mig den här surisen igen! För han är sååå härlig att rida... Trist att han ska va en sån tjinkko! :)

Nu ska jag se lite desperate åsså ska jag mysa med min goa älskling här hemma...

Kommentarer
Postat av: Tessah

tjo hejsan!

tack...

Jo klumpen i magen är HEMSK. Och den försvinner inte utan blir ju bara större och större. hujja! Men men ....är bäst det som blir nu.

Kanske kan vi fortsätta som särbos ..kanske inte...

Jobbigt är det iaf.



kram!

2009-04-28 @ 21:33:53
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Nicole

Ååååå vad jag saknar och rida när jag läser om din dag!!!!!

2009-04-28 @ 22:54:37
URL: http://www.varmdomorsan.se
Postat av: Sofie

Hihi låter som att du haft en bra ridtur...nästa gång får du vara beredd på hans bockning och göra en snygg avstigning...via nacken ler

2009-04-29 @ 08:24:59
URL: http://ontheinside.bloggsida.se
Postat av: ALICIA - shopping & foto

skulle vart kul att se bilder på hästen :) rider själv!

2009-04-29 @ 08:33:49
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/
Postat av: linda

Ååh, vad kul att rida :) Jag har varit på g att börja länge, men det blir ändå aldrig av! :( Vad kostar det om man får fråga?



Ha det bra!

2009-04-29 @ 13:32:50
URL: http://alskadeunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0