Vaccin? Check!

Japp då har jag tagit det. Å höll på å dö på kuppen!
Inte av vaccinet men av köandet. Jisses... Jag står ju upp hela dagarna på jobbet men då får jag ju röra mig runt lite iaf. Att stå stilla i en kö med feting northface jackan blev nästan fööör mycket. Kände efter drygt en timma att jag svimmar om jag inte får vatten. Lämnade kön å hoppades på att ingen skulle sura när jag gick tillbaka. Gick för att dricka vatten men då är det ju värsta vatten läckaget i Mbgt så det fanns inget vatten i kranen.
Uuuuh..... Det fanns ju stolar på sina ställen men när jag provade sitta på dom så såg jag folk som blängde surt på mig för att jag som är "så ung" satt och det fanns vissa pensionärer som stod upp. Så jag ställde mig igen. Men inte satte sig sur-pensionärerna iaf! Dom jävlarna. Dom är ena pessimister alltså.... (Bara gnäll å gnäll å gnäll från det dom ställde sig i kön. Om allt, om att man behävde köa, om att man måste ta vaccin, om att det tog sån tid bla blabla...)
Till slut kom jag till längan som hade bänkar.. Tack Gode Gud! Å Tack Gode Rebecka som i samma veva kom med nödproviant åt mig. Hon hade fått stänga ner jobbet pga vattenbristen och kom med en bit choklad, fanta och loka åt mig. Tack gulli-du! Efter det gick väntan som en dans..
Fick mitt vaccin och fick höra att den gången jag fick den "Döda Fläcken" efter det vanliga influensa vaccinet så var det dom på Nordkalotten som fuckat upp det. Dom har stuckit fel. Dessutom ska man inte ta det vaccinet på rumpan som dom ger. Man ska ge det i armen... G höll på å trilla av pinn när jag sa var dom stuckit mig. Hähä... Dårar... Så det är deras fel att min annars så snygga rumpa (när jag inte är gravid) har värsta ärret!

Well... Nu ska jag vila lite innan kidden ska hämtas. Känner av viss huvudvärk. Hoppas jag slipper en massa bieffekter nu av vaccinet. Hade tänkt städa lite på eftermiddagen....


Nä sova lite var det....

Kommentarer
Postat av: Rebban

Det var så lite.. Vad gör man inte för en mamma i nöd?! Ha ha ;)

2009-11-03 @ 13:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0