Lås in guldet Gällivare tanter!

"Ja men guuuu...." *Slår mig dramatiskt för pannan*
Nog är det bäst om alla gamla tanter och gällivares guldbärare låser in gudet nu.
För i Kometen läser jag världens största annons om nån sån här guldköpare som ska komma till stan och handla guld på Grand.
Ni vet dom som köper udda och trasigt guld bla bla bla.... För det första så hatar jag alla reklamer för dom.
Som den där jäkla snorungen som säljer Hjärtehalsbandet som han får av in farmor.
Men för det mesta tänker jag ur denna synvinkel:
Har ni hört talas om PUNDARE??!
Å som vi vet så finns det en och annan även här i Gällivare, å jag dömer ingen, och jag vill inte dra alla över en kam och så vidare....
Men "Dom" TENDERAR ATT STJÄLA ALLT DOM KOMMER ÅT! 

Hur kan man göra en sån reklam??
Men ja, jag förstår ju att Guldblaha.se inte kan ansvara eller ha alla små ficktjyvar i åtanke när dom ska tjäna sina pengar... Men ändå!
Jag nästan hör hur det prasslar till när små junkies spetsar sina öron.
Ahaa, så då vet ni, en inbrottsräd startar snart!

Please Gellivare-tants lock in your gold!

Nä, nu ska jag ringa Patte Ponken och se så han vart på banken....
(Min älskling har By the way blivit beforad!:))
Åsså ska Elise iväg till R snart...
Charlie skriker så jag måste dra nu!
Tja!

Kommentarer
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Min sko klättrar på listorna och vinner jag är det er jag delar vinsten med.

http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0