Nu blir det mycket inklämt i ett enda inlägg igen så det är svårt att komma på rubrik. Därför blir det två långa meningar!

Igår kväll så fick jag gå och lägga i sängen å vila klockan åtta.
Bäbisen orkade inte mer och sa till sin mor att nu fanns inget annat alternativ än å lägga sig.  Ont i magen som tusan å illamående som... nånting väldigt illamående. Som tur var somnade Elise på en gång när jag la henne.
Låg och kollade Idol. Patrik var inte hemma men han ringde mig nån gång:
"Hörrö Hon som sjunger nu. Visst tycker du att h on är bra? Hah! JAG VISSTE DET!" Han verkade ha vadslagning med Andreas.
När han kom hem så hade han hyrt film och köpt Toblerone (som jag tydligen haft nojja på under min förra graviditet, som så mycket annat därav viktuppgång på 22 kg!!!), Brio karra (som man äter tre åt gången. Som jag å min syster. En i vardera kind och bara tugga upp den tredje. När den blivit mjuk och du svalt den så är dom andra i kinderna mjuka å goa! :)) och POLLY (Petter å jag, vi e goda vänner, fast än mycket olika. Petter är kobent å jag är hjulbent. Petter promenerar men jag kör bil. MEN. EN SAK HAR VI ÄNDÅ GEMEEEENSAMT...POLLY!)
(Månne vad min textlärare skulle gilla mina parenteser just nu??!)
....Ja. Åsså fimen The HAUNTING in Connecticut.
Åsså kom han och hämtade mig i sovrummet, "Kom,kom kom å kolla..."
Åsså hade han bäddat ut picknick på golvet med kuddar, madrass och karra. Vi släckte ner läggan och slog på filmen.
Fiiiii TUSAN VAD LÄSKIG DEN VAR!!! Jag var helt färdig när filmen var slut.
Låg och flämtade och svettades och vågade inte gå in i sovrummet. Fick rent av huvudvärk. 
Den var riktigt bra dessutom. Vill man bli uppskrämd ordentligt så ska man se den. Huuugah! :)

Sen kommer nästa skräckfilmsscenario. BLÄÄ!!
Elise vaknade igen vid fem på morgonen och hade bajsat IGEN.
Jisses, nu har hon i en veckas tid bajsat på nätterna. Hon är så dålig i kistan.
Det borde vara tänderna eftersom hon inte har ont i magen, men lite orolig blir man när hon aldrig slutar.
Inatt klev jag då upp och bytte på henne och tvättade henne. Skötbordet låg ute i hallen efter att hon badat igår kväll å jag orkade inte lyfta tillbaka den. Så jag fick sätta mig på knä å byta på henne.
Hon lyckades kleta på överdraget där.... Å innan jag hittat en handduk när jag tvättat henne så hade hon ju i princip lufttorkat (Hhee! Lufttorkad skinka! :)).
Satte mig på hallgolvet med henne inlindad i handduken å vad gör Elise då? Vad GÖR Elise då??
Jo. Hon bajjar ner sig själv i handduken.
Suck.
När allt var överstökat så gick vi tillbaka in och la oss, men damen hade ju vaknat till ordentligt å vägrade somna om. Jag höll på å få ett smärre frispel å just då kliver Patrik in i bilden (Inte en sekund för tidigt) och tog damen i famnen och sa bestämt: "SOV."
Jag vände ryggen till och löd mer än gärna jag också!
Han lyckades få henne att somna om i två timmar till. Skööööönt....

Idag hade jag tänkt tokstäda. Patrik får ta med Elise ut en sväng så ska jag rejsa med moppen här.
Annars vet jag inte vad vi ska hitta på... Får väl se....

Så då har ni fått en virrig uppdatering. Häjj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0