En borr minde på Las....

OBS OBS OBS OBS!!!

Det var inte tjejjen under mig som borrat idag på dagen! Så du vet när du läser detta inlägg! Det var nån annan granne! :) Så när du här nedan läser tjejjen så läs ist... "Grannen." Ska förresten ändra i inlägget så hon slipper bli kopplad till borrningen.. Ok?

Ja. Det är inte klokt vilka olyckliga sammandrabbningar jag har med min nya granne. Eller sammandrabbningar.... Jag drabbas av grannen. Hihi!

I natt har ju inte Elise sovit en blund typ. Så jag såg fram emot vilan. Då skulle jag få sova äntligen...
Men i samma sekund jag lägger mig ner så börjar grannen borra i badrummet. Hmm... Okej. :) grannen är nog snart klar... grannen borrar å borrar å borrar å borrar å borrar....
"Ta det lugnt Catja.... grannen är snart klar. Du överdriver... grannen. är. snart. klar."
Men det är grannen inte. I en timmas tid borrar grannen konstant i fem minuter, tar en paus på fem minuter. Borrar igen i fem minuter... grannen tar en paus på en kvart och borrar fem minuter igen..
Saken är ju att grannen står ju å borrar med en vanlig borr i betongvägg. Så jag hör ju hur grannens borr gräver en liten grop i putsen å sen liksom bara nöter å nöter å nöter.
Funderade starkt på att ta våran slagborr å gå å knacka på å fråga om grannen ville ha hjälp men jag tror att grannen kanske hade tagit illa vid sig... Så jag lät bli.
Borde kanske ha gjort det.. Då hade jag fått sova. grannen hade fått hål i väggen snabbare. grannen hade besparat sin borr. (För det måste vara obrukbar nu...) Plus att grannen hade inte behövt stå å borra så länge, jag är ganska säker på att grannen också gärna skulle ha borrat sina tre fyra hål lite snabbare än på en timma.
Sen så borrade ju grannen mitt på dagen så jag har ju inget å gnälla över egentligen.
Men lite jobbigt blire ju...

Jahaja.. nå nu är pigan vaken, lämpligt nog när grannen är klar med borrandet. Bara kliva upp å fortsätta.
BIT IHOP, FRISKA TAG!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hojja, stackare. Ha ha, hur många gånger har man inte blivit VANSINNIG när någon granne börjar borra (varför borrar folk i sina väggar hela dagarna? Svinofta borras det från olika håll här :-O ) eller typ möblera så hela huset skakar. MEN som sagt är det mitt på ljusan dag, så man kan inte klaga. Plus att man ju bor i lägenhet, så man får ta att det inte är tyst när man vill. Tyvärr :p

2009-09-03 @ 13:37:29
URL: http://sannaxel.blogg.se/
Postat av: Catja

Jo det är ju de! :) Åsså har hon ju barn å jobbar å det. Så hon har nog inte så mycket tid till å borra å grejja! :)

2009-09-03 @ 13:41:07
Postat av: Sanna

Ha ha, exakt. Bara att springa ner med den nästa gång hon sätter igång. Undra hur många jävla borrar jag pajjat för att få ett enda litet jävla hål. Fyfan.

2009-09-03 @ 13:53:14
URL: http://sannaxel.blogg.se/
Postat av: grannen under

vill bara meddela dig att jag inte använt någon borr under nattens gång eller när det ska ha skett. Över en vecka sen sist. O försöker tänka på tiden att inte göra det senare än 21. pga. barn som behöver nattro.

Och igår så har jag själv somnat vid 22.30 och jag har då inte hört någon borra på hela natten. O åkt från mitt hem strax före 8 imorse o kommer inte hem förän 17:30. Så visst en granne har du säkert hört, men det var tyvärr inte jag denna gång! Ledsen o göra dig besviken.../grannen under

2009-09-03 @ 13:56:37
Postat av: Catja

Men grannen inte behöver du bli upprörd! Jag är inte arg! Det var inte under natten det var ju idag på dagen! :) Trodde det var du för det lät så nära bara! Om du läser inlägget så är ser du nog att jag inte alls varit sur över det. Hade tänkt hjälpa! Men då var det inte du, sorry!

2009-09-03 @ 14:47:43
Postat av: Catja

Har läst inlägget igen. Läs det gärna själv också igen så ser du att jag inte varit arg. Naturligtvis ska folk få borra på dagen! När annars?? Ta inte illa vid dig. Jag har inte menat nått illa! :)

2009-09-03 @ 15:00:19
Postat av: grannen under

..när jag läste inlägget så kände jag av en viss irritation från din sida. Dessutom med tanke på det du stört dig på tidigare hos mig.

Jag är inte upprörd, det beror på helt hur man läser min kommentar. Om man tror att jag är arg så läser man ju den så. Men så är icke fallet här:) Lite tråkigt bara att jag ska behöva vara det störande objektet i din tillvaro. Dag som kväll som natt. Men som sagt allt är ju hur man själv upplever det, eller?! O bara för allmän information, så kommer jag att behöva borra en gång till i min lägenhet, min kökslampa! Det lär kännas som att du har borren under dina fötter, men jag kan då glädja dig med att jag tar det en vettig tid o använder slagborr:D

2009-09-03 @ 15:27:45
Postat av: Catja

Ingen fara alls med borrandet! :) Å jag stör mig inte på dig, en gång blev jag sur för jag sov. Men det är glömt sen länge! :)

2009-09-03 @ 16:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0