Elise rymmaren kan et nytt ord

Rymmare är hon av den anledningen att i natt har hon själv krupit ur sängen, ut ur rummet och antagligen varit på väg till oss... Eller det är vad jag trodde. Men när jag hör att krypandet verkar ta en felsväng och avstannar. Men tösen är inte i sovrummet.. Whatta...??
Kliver upp och går å kollar. Då sitter Elise helt i nattmössan på tvrumsmattan. Vimsig sitter hon och tittar på den svarta tv-skärmen. Hehe! Vicken tur att jag hörde henne... Rätt vad det är så hade hon somnat på mattan och fruuuusit juuuuh!
Nåja slutet gott allting gott... För henne iaf. För naturligtvis så fick hon sova hos oss resten av natten.
Så hon har sovit gott. Å jag inte alls lika gott... Nåja.

Jo! Igår lärde sig Elise ett nytt ord: PUSSA. Så sööööt!! :)

Igår började jag läsa en ny bok.. En bok som HELA norrbotten redan läst, men inte jag. Detta är boken som gammal som ung, man som kvinna. ALLA i norr har läst den.... Kan du gissa????
Populärmusik från Vittula By The Mikael Niemi.
Jag hann bara läsa inledningen igår å fiiii tusan vad jag skrattade!! Sååå roligt! Jag kunde inte inte somna efter att jag lagt ner boken trots att jag var toktrött. Jag låg och skrattade bara... Fasen. Detta kommer bli rolig läsning! :)

Hmm.... Idag ska vi...... jag vet inte riktigt... Funderar på en fika med Sara men hon sover nog än å har inte svarat på mitt mess. Åsså är jag lite sugen på svanparken igen.
Hihi! Justja! När vi var i parken å matade änderna så höll jag i Elise så hon satt på räcket framför mig, åsså tog vi bitar från samma torra gamla brödbit och kastade till fåglarna. Elise bitar flög inte särskillt långt utan lite mer riktade...rätt ner bara. Men efter några "kast" från henne så började jag kolla ner... Vart tar bitarna vägen??
Hehe... Jo. Elise blev girig och ville inte alls att fåglarna skulle ha brödet. För när jag tittar på damen sitter hon själv och knaprar på det torra brödet och tittat nöjt på fåglarna. Hehe! :)

Nå, nu ska jag ta å klä på mig och så... Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha ha, varför kasta bröd när man vill ha det själv? :D

Go ELise !

2009-09-01 @ 09:16:25
URL: http://sannaxel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha ha, exakt, man sitter lite förnöjt och tittar på när diverse mommosar/fammosar/fastrar har hjärtat i halsgropen och springer efter med kupade händer - redo att ta emot bebbe efter eventuellt fall. Hi hi hi.

2009-09-01 @ 13:51:41
Postat av: sanna

från mig. . . . :P

2009-09-01 @ 13:52:04
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0