MEN ÄNTLIGEN!

Det har varit nå strl med Blogg.se å jag har inte kunnat logga in alls. SUR. Men nu så!

Jahaja, jag som trodde att Elise förkylning började bli bättre när hon dessutom lyckats sova två timmar hos dagamman hade ju fel. Jag hade jäkligt fel!
Igår vart den snoriga ungen ännu snorigare och substanser bytte färg... UuuguguguUGUHUHUHUGUFuguhuuuuu!!! *Ryser. Snorfobiker som jag är*
Så jag fick fin ringa till jobbet å stanna hemma idag. Morgondagen fixade sig så då kan jag jobba mitt skift. Jag och Patrik byter i dörren. :)
Men denna dagen gick inte. Sen visade det sig att inte heller mig chef kunde fixa nån å jobba för mig så stackars Äldre E ringde mig i förmiddags och stod själv... Aaargh! Så jag fick ringa hit å dit å kolla vad som påick. det löste sig å vänta bara när jag träffar den felande länken.... :(

Idag är alltså en snorig dag. Elise är helt förstörd när näsdroppar och snorsugar plockas fram. Hon gillar inte.
Men nu äntligen sover hon lite bättre.
Jag och Patrik har fått splitta på oss. Jag har nu i natt sovit på golvet i Elises rum så han ska få sova hela natten.
Han lät så gullig igår när jag sa att jag skulle gå å lägga mig.
"Jajustja..... Du ska ju lämna mig i natt.."
Sen hade han drömt att jag varit otrogen så han var sur på mig i morse. Haha! Knasen, han skulle inte sagt att jag lämnade honom.

Well..... Elise vilar middag. Skönt hon verkar sova lugnt.
Usch vad man tycker synd om henne.
Hon har svårt att äta också eftersom hon är så täppt. Så hon tar en liten tugga å äter lite grand sen öppnar hon munnen och flämtar efter andan åsså en liten bit till. Hojja..... Samma när hon dricker. Hon är ju så törstig så hon dricker ju massor massor tills hon blir rent röd i ansiktet å sen drar hon efter andan och börjar hosta såklart.
Hojj....
Idag försökte vi på å äta korv å mos till lunch men hon fick inte i sig mycket.
Så jag vispade ihop lite nyponsoppa till henne.
En nyfunnen favorit för henne. Jag gjorde det häromdagen och vispade en halvliter nyponsoppa så jag också skulle få men inte. Jag fick inget. Hon drack upp allt själv i ett enda svep. Eller ja. Tre muggar drack hon helt själv. Utan paus. Haha! Hon gillade det kan man säga!
Jag och Patrik sa precis igår att det är så svårt att tänka sig hur vissa föräldrar har det. Dom med RIKTIGT SJUKA barn. Vi är helt förstörda och tycker så oerhört synd om Elise nu å  hon är täppt i näsan bara. Ingen feber eller nått men trött hängig och snorig bara. Å vi tycker så synd om henne.
Tänk dom som har allvarligt sjuka barn.... Herregud va hemskt........ Usch.

Pip ringde precis. Hon ska komma över med en BH till mig. Schyrre.... Dessa pattar får längre inte plats i nånting. Hon skulle komma över med denna D-KUPA (!!!!!!!) så få se då.....
Ska ta å fota magen. Jag är ENORM nu.
Kul med bäbis men trist med storleken på kroppen.
Hojj... Åsså får man dåligt samvete och känner sig som den mest egoistiska personen i världen bara för att jag faktiskt inte alls vill vara stor, fet, med diverse svullna kroppsdelar. Dessutom VILL JAG RIDA!!!!!
Men som sagt. Så får man inte tänka eller tycka för då är man tydligen en konstig typ som kanske egentligen inte borde ha barn... Men så är det inte alls. Det ska bli jättemysigt med en till bäbis å vi är jätteglada.
MEN DET ÄR INTE MYSIGT ATT VARA GRAVID!!!!


Nä, jag ska ta och göra mig i ordning lite granna å vänta in att Elise vaknar. Sen ska vi ta och gå på Apoteket och inhandla alla apoteksgrejjor. Plackers, näsdroppar, inotyol.......... det var nått mer också men minns inte vad..

Jaha.. Later!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ska vi inte ta några fina gravidbilder så att du kanske får en finare syn på att vara gravid? Hör gärna av dig om du är sugen, kan väl vara roligt. Om du vill kan vi hitta på något bra erbjudande, jag skulle nämligen behöva mer fina gravidbilder och du är ju en bra modell:).

2009-10-14 @ 13:38:54
URL: http://profoto.blogg.se/
Postat av: Emma

Usch vad jobbigt att hon ännu är snorig :( Leon är iofs också det..

Roligt med magbild! :)

2009-10-14 @ 14:30:49
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Postat av: Anonym

hörrudu, det borde ha varit med en och annan D kupa i påsen du fick :)

2009-10-14 @ 17:55:32
URL: http://ninniii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0