Mera vaccin....

Tesses pojkar har haft svinlunsan nu. Stackars grabbarna (OCH THERESE) har varit jättesjuka.. Huvva.
Jag fattar inte varför man inte nu får ge småbarnen vaccinet.. Är det BARA pga kvicksilvret?? För isof komer jag ge Elise det iaf.
Fick bekräftat att jag tänkt rätt i och med vaccinet. Våran bäbis kommer ju i februari då dom förväntar svinflunsan att härja rätt vilt. Å en bäbis andning är ju inte automatiserad (psbd sker ju när barnen helt enkelt slutar andas..) så om denna lilla varelse som inte ens förstår att en MÅSTE andas så är ju infektioner och problem med lungor och luftvägar pretty dangerous. Minns bara när Elise var liten (sex veckor). Vi hamnade ju på sjukan å hon var ju bara täppt och förkyld... Huvva...
Ska å ordna till med svinarmen efter att jag lämnat av Elise hos dagmamman...

Denna lilla galning står och kastar runt en flodhäst i tvrummet. :)
Nattningen gick bra igår. Hon var så trött så hon somnade himla snabbt.. Men precis som jag trott så var ju natten ite jobbigare. Hon har vaknat flera gånger, vissa gånger av mardrömmar, och klockan två tog vi en match med uppstigningar ur sängen. Men MAMMA gick ut som SEGRARE ur striden. Hähäää!!

Måste komma på nånting så hon inte vaknar så ofta bara.. Men jag har svårt att komma på vad det skulle vara... Analet gånger hon vaknar tror jag måste försvinna av sig självt.... Ska kolla lite på det..... Ideer? Åsikter?

Nä hörrni... Dags å börja klä sig å grejja.
.. Jo, åsså det där berömda kaffet såklart! Hhe!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Klockan tre blir perfekt. Då är ni välkommen då den 14/11 kl.15.00. Ska bli kul!

2009-11-03 @ 09:48:53
URL: http://profoto.blogg.se/
Postat av: Tessan

Tog du vaccinet?? Jag ska ta d Nu i November för då har Nova hunnit fylla 3 så hon oxå får sin spruta! D här med att hon vaknar är nog inget ni kan göra så mkt åt, är bara vänta ut henne... Nova hade nattskräck då hon var som Elise "mkt jobbigt" Kram

2009-11-03 @ 10:23:47
URL: http://tessanstromback.blgg.se
Postat av: Anni

Är så i valet och kvalet hur vi ska göra med Henna och vaccinet...lutar åt att hon inte får den...

Men det är ju det, barn blir ju så himla sjuka om dom blir smittade... Men samtidigt så minskar ju risken att dom blir smittade när vi vuxna vaccinerar oss. Svårt beslut det här...

2009-11-03 @ 12:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0