Läste förra inlägget...

Och HA.HA.HA.HAA.
Jag hade skrivit att jag hoppades på å slippa bieffekter av sprutan. Igår efter att jag kommit hem så strök jag på armen och insåg att jag inte ens var öm där dom stuckit mig.
BLev genast mallig och tyckte alla som tagit sit vaccin var töntar som klagade över "Svinarm" och ömhetskänsla vi stickstället. Pyttsan! Vilka mesar!
Sen skulle jag ju städa lite. Å inte blev det lite städat inte. Det blev galet städat. Å sådär utan att man märkt det typ... Eftersom jag bara skulle ta golven i köket å allt annat liksom bara rullade på utan att jag tänkte på det.
Så köket är skurat. Hallen är skinande ren förutom den där jäkla byrån som är belarmad med nycklar, telefoner som inte funkar, halstabletter, borrar, nån spik, gamla kvitton, nyckelringar utan nycklar, solglasögon å en massa annat skit.... Men lister å allt är dammsuget och dammfritt. Seeeen så drog jag vidare in i badrummet och det blev skurat och rent å luktar nu badhus. Najs!
Efter badrummet stod vårat stackars bortprioriterade sovrum på tur. Vårat sovrum har blivit vårat nya skrotrum. Vi slänger in allt skrot som vi inte vet vad vi ska göra av det in dit. Jäkligt tråkigt å sova där. Å eftersom jag hade bestämt mig för att flytta tillbaka in till Patrik i natt så beslöt jag mig för att det var dags för en upprensning. Å det blidde det minsann. Spjälsängen bytte sida av rummet, jag och Patrik skiftade sidor i sängen och min klädhög som enligt Patrik varit skamlig försvann tillsammans med min klädstol och det lilla bordet. Så vi har liiiiite bättre plats där nu.
När jag hade städat så trodde jag att mitt BHband hade hasat ner på högerarmen och på nått vis spänt sig till MAX och skar in i armen när jag skulle lyfta tillbaka rengöringsmedlet i köksskåpet. Men inte. Det var den berömda svinarmen! :( Så jag är också en TÖNT! :) Jag hade GALET ont i armen och kunde inte ens lyfta upp den högt utan att ta ner den bara för det gjorde så ont. Sen kunde jag inte ligga på högrasidan i sängen för då klämdes ju armen. Huvva... Men det känns bättre nu! :) Men där fick jag för jag var mallig... Hähä!

Elise har haft en intressant natt. Fram till halv två har hon strulat som fasen. Patrik kom hem från jobbet vid halv två tiden (Liiiite övertid....) å när han duschade och harklade å hostade sig i badrummet så vaknade Elise till igen. Men. Det var sista gången för den natten. Helt otroligt!!! Från halv två till halv sju sammanhängande sömn!!!! WOW!!! :) Månne om det börjar funka nu??? Kanske.... Vågar inte riktigt tro att det är över ännu men att jag fått sova fem timmar i sträck har varit jäkligt skönt. Jag härde henne gnälla ett tag på barnvakten men hon låg kvar och somnade om själv. Patrik beklagade sidobytet i sängen och tyckte att han var för gammal för sånna förändringar. Haha...
"Jag börjar bli gammal gumman, jag hanterar inte förändring så bra.... Var ska jag hänga mina klädeeeeer???"
"På samma stol som innan. Den har bara bytt sida av rummet Patrik."
"Jajaaaaa...."
Spelar purken.

Idag ska jag ta ett städvarv i tvrummet. Hade behövt byta gardiner och matta å så men jag vet inte vad jag ska ha.... Måste kolla lite. Tror inte att jag orkar med detta gröna ända till jul. Vill ha typ........ Tänkt dig den färgen som röda vindruvor har... Nått sånt är jag sugen på.... Typ.... Jo.. Med kanske nått annat murrigt till...... Får de...

Nä nu ska kaffet intas och bloggar läsas och nyheter kollas.... Häjj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0