Vittula tant. Det är jag det

Haha! Ja jag är rätt impad av mig själv! :)
Började med att klockan nio var jag på affären och handlade. Handlade varor som jag aldrig tidigare skådat (jo, jag överdriver lite). Soppgrönsaker och rågsikt bland annat... :)
Kom hem och började baka bröd. Vilket ite är så sätt utan matberedare. Jessus, röra ner mjöl i en en liters deg är inte alltför lätt. Bakade ut mina matbröd efter en jobbig ihopknådning och började grädda dom. När jag började med detta så började jag även med maten. KORVSOPPA! :D  Såååå jäkla gott, men har aldrig gjort det själv. Satte vatten på koka och kollade sedan på mina "soppgrönsaker". Jo, moroten kände jag igen ju. Men dom andra... Hmmm???
Så innan jag började med maten så fick jag googla alla grönsakerna. Läste på etiketten alla grönsakerna som var med i paketet och sedan googlade jag bilder på dom och sedan hur lång tid dom behävde på sig att bli klar. Hihi!
Ja, men man kan ju inte veta allt per automatik bara! :)
Så soppa kokades, bröd bakades, döttrar matades och lades för att vila....
Fiii tusikken vicken husmor jag är! Mohahahaa!! Fattar inte att jag lyckades jonglera med så många saker. JAG ÄR BARA BÄST!! (Bry dig inte, det är narcissisten i mig som talar....;))
Nu har jag och Patrik ätit soppa och nybakt bröd. Han tyckte det var mycket gott. Han sa att han vill ha det en gång i veckan. Men han vill ha det med det nybakta brödet och det är väl lite väl hurtigt Inte fasen har jag tänkt baka så ofta. Nu har jag ju bakat det här brödet. Så vi fortsätter i samma takt. En gång var tjugofemte år blir väl bra...??! 

Elisen vilar ute i vagnen hon har sovit ett bra tag. Borde vakna snart.
Ska kila över till Göta med ett bröd så hon får smaka på mina hembakta... :)

Ikväll är det Greys hörrni. Glöm inte det....
Jessus, jag är beredd på ett Grin-Maraton. Patrik är också beredd på att jag ska grina. Vi får ladda upp med näsdukar. :)

Nu ska jag micra en kopp kaffe.... Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha ha, eller hur?! Vi använder ju inte ens en bråkdel så mycket våtservetter som när Noisen var mini, men nog går det åt en del ännu. Han rensar magen typ 1-2 gånger i veckan, så det blir mest kiss-servetter. Men de är jävligt bra att ha som dammtorknings-servetter och shit-det-kommer-nån-fort-ta-bort-alla-dammtussar-i-vrårna-servetter också :)

2009-05-06 @ 14:10:08
URL: http://sannaxel.blogg.se/
Postat av: Anonym

shit va flitig du är....



så impad

2009-05-06 @ 17:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0