Vi vill ursäkta avbrottet.

Sitter som en zombie vid datorn. Två jobbiga nätter med tösen och en allmänt jobbig och nedslående dag där emellan! Uäck! Var så sur igår så jag bestämde mig för att inte blogga. En sån negativitetsvåg hade aldrig blogg.se klarat! Haha!
Idag är jag trött som fasen men tanken på surströmming imorgon håller mig uppe. Hahaa!
Nämen helt allvarligt, ser VERKLIGEN fram emot det. Förra sommmaren ble det få surströmmingskvällar. Det blir jag å Rebban, några utav Patriks kusiner, kusinbarn och fastrar.

Idag regnar det. Hmm.... Jaja, ännu en ursäkt att bara sitta inne idag och inte göra nått. Tar väl kanske en promm til affären, hade behövt lite mjölk.
Slipper laga mat idag... Ska till Göta och käka renstek idag. Mums! Hon vill bjuda på middag som tack när vi grejjat i hennes trädgård. Vi har verkligen fått bort en massa skit... (Jo även en hel del hundbajshögar som hamnat på gräsmattan) Patrik gick lös med motorsågen igår och rensade upp bland buskar och träd.
Gården ser ut som en halt ny gård när man fick rensat... I förrgår kunde jag inte va me så mycket, Pigan gillar ju inte å sitta i vagnen å se på direk. Dessutom har hon en förkärlek till ruttna löv. Så fort hon får tag på ett så är det i munnen. Men igår löste jag biffen. på med ett par STORA handskar som sitter på ordentligt. Sisådärja! :) Hon fick inte tag i nånting med sina klumpiga handskar! :)
Det är kul å hålla på i trädgården. Jag och Patrik tycker båda att det är kul. Så tanten hade inte behövt laga mat åt oss men en rens
Dammsög och skurade igår. Så jag klurar på att sortera lite i Kottes rum. Har övertalat Patrik om att när hon nu blir ett år i sommar så ska hon börja få flytta till eget rum. :) Kan man ha en såndär växa säng till en ettåring?? Hon har ju varit utan spjälorna på ena sidan av sin spjälsäng så länge så när vi satte dit dom så var hon inte särskillt nöjd.
Hmmm... Hon är nog för liten... Eller nä. Bara hon kan ta sig ner från sängen själv utan att göra illa sig så....

Nå slänger in nån bild här också på damen....
Här är hon data-häckern själv... :) Kolla munkjackan. Fattar inte att hon fortfarande kan ha den. storlek 62!!! Men den verkar växa i takt med henne! Haha!


Här är hon och kryper runt i trädgården. :)


Syns det att hon gör en snabb U-sväng. Typ nästan sladdar runt! Haha!


Kolla! :D Jag och pigan var och lämnade pantflaskorna och hon har blivit så stor så hon kan sitta själv i vagnen! :)
Usch va tiden går fort!


Måste berätta om surtanten på ICA. Usch... Jag stod och slängde i flaskor när manicken säger att kartongen är full. Jag säger det till tanten. Hon suckar teatraliskt och går men tunga steg och mumlar nånting om att hon inte egentligen har tid att kolla upp problemet. Men hon går och kollar på pantmaskinen på baksidan. Kommer tillbaka och säger surt "Den är inte full kartongen." What?! Varför säger hon det så surt till mig?? Jag har väl inte sagt att den är full. Det har ju manicken gjort själv. Varför vet ju inte jag.... Nå hon trycker på nå knappar och jag får fortsätta. Efter bara nån flaska så säger maskinen att kartongen är full igen.
"Ursäkta, men den säger att den är full igen..." Säger jag. Och GISSA vad sur tanten säger.
"Jaha"! Men JAG kan inte göra NÅNTING åt det! Du får väl FRÅGA nån därINNE i butiken!" Fräser hon av mig och tittar inte ens på mig. Jahaja, tror ni att jag blev glad? Tanten hade kunder med det hindrade inte mig.
"Ja men inte är det MITT problem att maskinen inte funkar! Inte heller mitt problem att det inte finns annan personal här!"
Nä, men jag fick fint gå iväg och söka reda på personal som kunde komma å hjälpa mig.
Surkärring. Hojj. Jag blir galen på sånt där.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hojja, sånt där kan nästan paja ens dag morr. Jäkla tanter . . .



Ha ha, jodå, vantar är bra när man vill förhindra diverse saker i munnen :)

2009-05-09 @ 09:58:02
URL: http://sannaxel.blogg.se/
Postat av: Anonym

de kanske kör samma motto som jag hört förr "kunden har rätt så länge kunden inte har fel" & de är ju väldigt luddigt att definiera i så fall ;) haha, elise kör på samma som chinesen, ruttna löv var ju som chips för han! haha

2009-05-09 @ 11:28:16
URL: http://ninniii.blogg.se/
Postat av: Emma

Det där med växasäng beror ju helt på hur hon är när hon är 1år. Vi skulle aldrig kunna ha Leon i en sån nu för han är så klättrig och säger oftast inte när han vaknar. Så han skulle nog gå och göra en massa hyss! Vi får nog ha spjälsäng tills han fyller 5 :p

2009-05-09 @ 12:47:37
URL: http://nutiopa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0