Mardrömmar

Ja fy fasen... Drömde i natt. Sådär verkligt drömde jag. Som en film..

Jag, Patrik, syrran och Elise var hos någon (minns inte hos vem bara) då det ringer i Patriks mobil som ligger på en byrå i hallen. Jag reagerade lite grand för Patrikk hade bytt ringsignal. Jag svarade i telefonen eftersom jag stod i hallen och Patrik höll i Elise i det andra rummet. Ett okänt telefonnummer visades på displayen.
"Hallå!" Svarar jag glad i hågen.
"Eeeh, Hej...ojdå..." Hör jag en tjej i andra änden.
"Vem är det?" Frågar jag och förstår på en gång vad som pågår.
"Eeehm, jag heter Caroline.. Förlåt, jag kan inte prata med dig..." Så lägger hon på.
Samtalet avbryts och jag tittar upp. Ser att Patrik och syrran tittar förskräckta på varann. (Syrran har alltså vetat!! )

Så det kommer fram att jag och Patrik har grälat en tid tillbaka och då har hon dykt upp i samma veva och varit och kletat på honom.. Så dom har börjar fula med varandra och inlett nått sorts förhållande.

SKickade iväg syrran med Elise och tog sen itu med Patrik.

Jag var naturligtvis hysterisk och skriker gapar och slår och sparkar på honom.
 "MEN VA FAN!!! DU ÄR INTE DEN OTROGNA TYPEN, DU SKULLE JU ALDRIG VARA OTROGEN MOT MIG!! JAG VET JU DET!!! VARFÖR NÄR JAG LITAR PÅ DIG??!!!!"
Patrik rycke lite på axlarna obrydd (så otäckt olikt honom, det var så....äckligt!): "Hon dök som bara upp.."

Usch, det var så jäkla otäckt. För är det nånting jag vet så är det att Patrik aldrig skulle vara otrogen mot mig.
Så läskigt när det i drömmen kom sånnadär ångest vågor över en. Vågor som kom med insikt om att jag aldrig mer skulle kunna se eller ta i honom. Han var ju i drömmen så nonchalant och obrydd och tjatade om att jag skulle "släppa det" så vi kunde gå vidare.
Jag var galen och och ifrågasatte om han var helt jävla dum i huvudet. JAg skulle ALDRIG kunna släppa eller glömma eller fortsätta....

Fy fasen vilken hemsk dröm. Vaknade till av ELise som låg och pratade i sin säng.
Sååå skönt att vakna... Kröp in under Patriks täcke och han kramade om mig i sömnen.
PERFEKT!

Bilder från igår kommer lite senare... Ska köra lillebror till bussen på ett tag! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är alltid så i drömmar, man är själv helt hysterisk medans alla andra är lugn och obrydda : (

2009-03-06 @ 09:33:01
URL: http://nutiopa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0