Goooo morrooon!

Haha! Ja jag är glad. Surheten sitter inte i.
Morgonen började dock kaotiskt. Patrik hade lite mycket att göra med alla olika tider igårkväll.
Han har haft lite svårt att kliva upp dom senaste mornarna så han kom på att han ska ställa väckning lite senare så han inte snoozar så länge. När han skulle ställa väckningen så påminde jag honom om sommartiden.
Men då kom han på att det är jobbigt att ändra tiden på klockan så han skulle ställa larmet på fyra istället.
Varfpå jag påpekade att det kanske inte är det bästa att göra. Då kommer han titta på klockan i nattmössan och undra varför i hela hel.... han ställt väckarklockan på fyra!?!
När vi låg i sängen kunde jag riktigt känna hur han klurade på alarmet.
Så säger han..
"Men hur skulle klockan vara nu? Vad är den?"
Jag sa att klockan var nio men om han ställt om klockan färdigt så var den tio.
Nä, då hade han ställt klockan bakåt istället för frammåt!
Sen har han ändå lyckats ställa alarmet fel. Imorse klev han upp och gick på toaletten så ringer han jobbarkompis till min telefon och frågade om Patrik sov.
"Nädå, han är på väg..." Halvljög jag.

 


Haha! Jag veeeeet preciiiis hur kollrigt det har blivit i hans huvud igår. Jag har själv kollrat bort mig sjäv sjuttio gånger i sånt där "jobbigt" tänkande... När tankarna bara börjar då i cirklar och då blir det som i visknings leken. Lite i taget blir fel i tanke banorna. Jag säger som Sara sa häromdagen "Oj jag fick ett Feltänk." 
Gudars jag är glad att det inte var jag om skulle ställa nå väckarklockar! Haha! Jag hade inte fått ett enda rätt! :) När man ska ställa om klockan ska man bara ställa fram den en timma och sen inte klura på det mer. Hojj!

Nu krälar pigan omkring här. Idag är hon Indiana Jones! :) Äventyraren. :)
Funderar på att göra en hinderbana åt henne... Läste om nått sånt i Pampersbladet! :)


Kommentarer
Postat av: Emma

ÖL imorgon?

2009-03-29 @ 11:27:27
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag funderar på att åka dit : ) vi får se.

2009-03-29 @ 14:33:54
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha men erkänn att "feltänk" är ett ganska bra ord! :)

2009-03-30 @ 14:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0